Na látod, ezért mondtam én, hogy ha lenne megfelelõ energiatároló akkor a szélerõmûvekkel akár ki lehetne váltani az összes szennyezõ energiaforrást.
A hagyományos motorok teljesítménye nem elég a nagy hajókhoz. Fúziós reaktorral lényegesen több energiát lehet elõállítani kisebb méretben. Tehát a hajók gyorsabbak lehetnek, és a kapacitásuk is nõ, mert kevesebb üzemanyagot és kisebb motort kell szállítaniuk.
Ez nem indok a fúzió hajóknál történõ alkalmazására. Ha a hajót fúzió táplálja, akkor mindenképpen szükség van gõzturbinára, amely ügye a hõenergiából mechanikait csinál. A gõzturbina pedig nem kisebb, mint egy hasonló teljesítményû gázturbina. A gázturbinához csak az üzemanyagot, meg a levegõt kell bevezetni, míg a gõzturbinához kell még hõcserélõ, kondenzátor, tápszivattyú… Ohh, épp hogy fúzióval lenne nagyobb a motor, függetlenül a reaktor fizikai kiterjedésétõl.
Végülis pont errõl beszélünk már egy ideje. Én nem látom ennek elvi akadályát. Bár az ûrhajókra talán még a fúziónál is több kakaó kell.
Hmm. Elvi akadályát végül is én se látom, de ez mit sem számít. A valóság az, hogy a világban szinte semmi sem az elvi határán dolgozik, minden berendezésünk jobb lehetne, ha nem szólna bele a közgazdaság, a gazdaságosság. Mint már mondtam ELVILEG szükség sincs a fúzióra, sem az atomenergiára (kivéve a mobil alkalmazások) hiszen megújulókkal minden megoldható.
Amúgy a fúzió esetleges mobil alkalmazásánál van egy nagy gyakorlati probléma. A fúzió begyújtásához sok energia kell. Na most egy ûrhajónál ez elég nagy gond, hogy honnan szedje ezt az energiát. A fissziónál meg elegendõ csak kihúzni a szabályzórudakat…