Most, hogy elkezdem írni a Martin Mystere elõzetesemet, nem igazán tudom eldönteni magamban, hogy miért nem meséltem még nektek errõl a remeknek tûnõ point 'n click kalandjátékról. Az elõzetes videók és képek alapján nagyon szép grafikája van, történetét tekintve pedig olyan, mintha összegyúrnánk a Gabriel Knightot és az Indiana Jones-t.
A programot fejlesztõ Artematica Entertainment nem ismeretlen a kalandjátékok mûfajában, ám sokan inkább nem emlékeznének rájuk. A csapat régebben Paolo Eleuteri Serpieri díjnyertes Druuna képregényét dolgozta fel (Druuna: Morbus Gravis) és bizony a program csúnyán felejtõs lett (pedig a képregény milyen jó�). Ennek eredményeképpen a srácok elkezdtek akciójátékokat írni, majd 2003 végén döntöttek ismét úgy, hogy újfent szerencsét próbálnak egy adventure-rel.
Koncepciójukon nem változtattak sokat, ismét egy képregényhez nyúltak. Ezúttal a szintén olasz Alfredo Castellinek az 1982-ben indult Martin Mystere sorozatának fõhõsét kívánják játékkörnyezetbe adaptálni és a helyzet sokkal jobban fest, mint négy éve a Druunánál. Maga a képregény amúgy nagyon érdekes, Martin Mystere egy paranormális esetekkel foglalkozó nyomozó, a széria során többek közt kinyomozta Stonehenge rejtélyét, elolvasta a Necronomicont, felfedte a farkasemberek kilétét és a loch ness-i szörny titkára is fényt derített. A franchise annyira sikeres lett, hogy késõbb a Dark Horse label kezdte el terjeszteni globálisan Martin Mystery címmel.
A PC-s játék az Operation Dorian Gray alcímet viseli és nem kevés dolgot emel át Oscar Wilde zseniális kreálmányából. Martin Mystere-rel rejtélyes módon elkövetett gyilkosságok kinyomozása lesz a feladatunk és bár a fejlesztõk nem nagyon akarnak ennél többet elárulni, én biztos vagyok benne, hogy egy remek történettel leszünk gazdagabbak.
Az irányítás tipikus point 'n click jellemzõkkel bír, különösebb probléma ezzel biztosan nem lesz. A ránk váró rejtvények eleinte könnyûnek tûnnek majd, ám elõrébb haladva egyre keményebb kihívásokba futhatunk bele, minek köszönhetõen 15-20 óra játékidõt könyvelhetünk el. Nem veti meg a program a kisebb poénokat sem, habár konkrétumot nem igazán hallottunk még.
A grafika a szokásos, 2d-s háttereken mozgó 3d-s figurák és objektumok várnak minket, azaz egy ízig-vérig 2.5d-s programmal lesz dolgunk. A megjelenés már nincs messze, elképzelhetõ, hogy az õsz megkezdtével már játszhatunk vele. Remélem, hogy az Artematica Entertainment ezúttal kiáll magáért és bebizonyítja, hogy ért a kalandjátékokhoz, mert jelenleg épp a Still Life-ot tesztelem és nem vagyok valami boldog..."