"Ne keverjük már a két rendszert, mert nem sok köze van egymáshoz!
A Szojuz esetén van egy mentõtorony, amely egész egyszerûen az egész Szojuz ûrhajót eltávolítja a hordozórakétától - de ez a rendszer értelemszerûen csak a fellövés folyamán használhaztó!
A mentõkapszulás rendszernél a repülõgép/ûrrepülõgép pilótafülkéjét leválaszthatjuk, és az külön ér földet. Nem csak felszállásnál, hanem elvileg bármikor leválasztható.
Azon kívûl, hogy mindkettõ elvnél mentésre szolgál, sok közöst én nem vélek felfedezni... "
"A Szojuz esetében én nem tudok olyanról, hogy az indítóasztalon álló rakétáról mentették ki a személyzetett a mentõrakétás rendszerrel. Olyan volt, hogy mûszaki hiba miatt megszakították az utat, és hamarabb tértek vissza az ûrbõl. "
Ne vesszünk már el a részletekben. Van mentõkapszulás, rakétás, katapultos vagy akármilyen az egész személyzetet egyben kiemelõ rendszer az ürrepülõgépen, vagy nincs?
Nincs!
És van ilyen a Szojúznál?
Van!
A szojúz esetében persze sokkal jobb lenne az indításnál csak a visszatérõ egységet kiemelni vész esetén (amiben az ûrhajósok is tartózkodnak), csak éppen az orbitális mudul éppen fölötte van!!! Azonkívül az egész ûrhajó nem egy túl nagy jószág, szal egy mentõrakéta simán kiemeli ha baj van: lásd
"Titov and Strekalov were then scheduled for launch on board what should have been Soyuz T-10 on September 27, 1983. However, a valve in the propellant line failed to close at T-90 seconds, causing a large fire to start at the base of the launch vehicle only one minute before launch. The fire quickly engulfed the rocket, and the automatic abort sequence failed as the wires involved burned through. Two launch controllers manually aborted the mission by sending radio commands from the launch blockhouse. This was accomplished 12 seconds after the fire began. The Soyuz descent module was pulled clear by the launch escape system, and after being subjected to 15-17 G's, the crew landed safely some 2.5 miles (4 km) from the launch vehicle, which apparently exploded seconds after the Soyuz separated. The two men were given a medical check-up, but had sustained no injuries during their brief flight which lasted 5 minutes and 30 seconds."
"Modulszerû ürrepülõgép tervet én még nem láttam. Van ilyen egyáltalán? Talán a CEV tervei esetén beszélhetünk egyik-másik elképzelés kapcsán ilyesmirõl - de ezeknél a modulok közül csak a személyzeti modul (vagyis maga a kis méretû ûrrepülõgép) tér vissza!"
Én meg láttam pont a CEV projekt tervei között, ránézésre teljesen újrafelhasználható több elembõl álló hordozó rendszert!!!!