"Az ûrsiklónál egy mentõrakétás megoldás nem igazán kivitelezhetõ, talán csak a pilótafülke leválasztása, rakétahajtómûvekkel való eltávolítása, és ejtõernyõvel való biztonságos földre engedése. Egy ilyen rendszer azonban eléggé bonyolult (és mint tudjuk a bonyolult rendszerek velejárója a nagyobb meghibásodási arány) és nehéz. Viszont egy eféle megoldás sem segítetett volna a Columbia személyzetén."
Anélkül hogy kötözködni akarnék, csak azt tudom mondani, hogy ez a fülkeleválasztós dolog, annyira azért nem bonyis, ha több sorozatban gyártott repülõeszközön is bevezették (B-1, F-111). Más kérdés, hogy pl a visszatérési fázisban csak egy kellõen megerõsített, saját védõpajzzsal ellátott verzióvanak lenne értelme.
Az amcsi ürrepülõgépg szerintem tele van olyan költségcsökkentõ félmegoldásokkal, aminek aztán az a vége, hogy sokkal nagyobbak a költségek, mint amivel elõször kalkuláltak.
Ha a mentõrendszereket a kezdetekben belerakják akkor egy katasztrófa valószínüleg nem jár ilyen jelentõs áldozatokkal, ami azt jelenti hogy a közvélemény jobban elfogadja a rendszer biztonsági képességeit, ergo nem kell évekig dekkolni, és dollár 10 milliárdokért, utólagosan beépíteni olyan dolgokat egy olyan rendszerbe, aminél minden dkg számít.
Szal én nem akarnék a helyedben egy olyan filozófiát feleslegesen védeni, aminek a csõdjét épp most éljük át.