Lehet venni új legénységet. Ekkor felugrik egy ablak ahol lehet egy roll gombbal újat kérni. Ez azért fontos, mert a matrózoknak van egy olyan értéke, hogy growth. Ez az érték nagyon fontos és más típúsú matrózoknak más érték a jó. Ez azt jelenti, ha szintet lép a matróz mennyi ponttal növekszik az abilityje az adott képességnél. Addig kell rollozni, amíg nem ad jó értékekkel rendelkezõ matrózokat. Minden matróznál a saját képességének a growth értéke minimum +11 legyen (+12 a legjobb érték, kivéve a potential annál +15). Például ha akarsz venni engineert, akkor az engine képességnél +11-nek kell lennie a growthnak. A repairereknél a repairnak kell +11-nek lennie, stb. Ha nem minimum 11-es ez a growth érték, akkor nagy hátrányba kerülhetsz magas szinten a többi játékoshoz képest. Az USA szervereken ez különösen igaz, mert egy premium cuccal 20%-al lehet javítani a matrózt (eu-n szerencsére csak 10%). Ezt nagyon sokan megveszik, hiába veszed meg te is, ha csak +9 vagy +10-es a growth a értéke a matrózadinak, akkor kevesebb az abilityjük és kevesebb értéknek kisebb lesz a 20%-os bónusza is.
Ha megnézed a hajódat a matrózokat több helyre is lehet pakolni. Van a hajó felett egy sor, ezt úgy hívják support slotok. Ide kell rakni a supportos matrózokat. A tipikus supportos matrózok egy csatahajón a következõk: engineer, repairer, restorer, bizonyos nézõpontból a scout. A support matrózoknál nem csak a saját képességüknek kell magas growth értékûnek lennie, hanem a ennek a háromnak: engine, repair, restore. Például ha van egy engineered annak kb így kéne kinéznie: engine: +12, repair: +10, restore: +10 .
Összefoglaló a matrózokról:
Engineer: Talán a legfontosabb supportos, ez befolyásolja milyen gyors egy hajó a túlhajtott állapotban és mennyi ideig tudja tartani a túlhajtott sebességet. Nagyon fontos, hogy ezek csak az úgynevezett support slotban mûködnek. Csatahajókra nagyon sok kell belõlük típustól függ, de minimum 3 egy BB-n. Összesen kell legalább 6 daran engineer!!! Ennyi kell a legmagasabb szintû hajóra, de a BB5-ös hajókra se árt ennyi.
Repairer: A hajó javítási sebességéért felel. Ez bárhol mûködik. Ebbõl is kell 3-4 darab a legerõsebb hajókra, kisebbekre 1-2.
Restorer: BB-ken nem használjuk, nem kell egy darab se ha BB-vel szeretnél játszani. Ilyenné ne léptess elõ matrózokat.
Scout: Igazából nem supportos, de BB-re kell. Ha van a hajódon akkor tudsz felderítõ repülõgépet küldeni. Ez azért fontos, mert a csatahajóknál már nagyon nagy a lõtáv. Sokkal nagyobb mint a látótáv. Ha nincs más aki felderítse a célpontot akkor magadnak kell felderítened a repölõd segítségével. Tehát a 14 lvl-es emberkédet scoutnak kell fejleszteni. (Ahonnan letöltötted a játékot és regisztráltál, ott van a game infó --> sailor, aztán hogy us sailor tree. Ott lehet megnézni melyik matrózt hányas szinten mivé lehet elõléptetni.)
Gunner: A tüzelésért felel. Tõle függ a pontosság és a tûzgyorsaság. Csatahajókra 2 darab kell, USA esetén mind a kettõt reload ágon kell elõléptetni !! Minimum +11/+11-nek kell lennie az accuracy/reload growthnak. Manuális célzás kötelezõ, auto célzással esélyed sincs más BB-k ellen.
AA Gunner: A légvédelemért felel. Ebbõl is kettõ kell. Ezeknél az Reload/AAW képesség a fontos. Amerikai csatahajókon nem szokták alkalmazni õket, elég ritka a légvédelemmel rendelkezõ amcsi BB.
Bridge Operátor: Õ a kapitány, az õ képességei határozzák meg a látótávot, a célzóvonalak hosszát, mennyi xp-t kapnak.
Ezek a matrózok kellenek egy csatahajóra. Ez összesen 13-14 matróz.
Nagyobb hajókra több ember fér, oda rakhatsz új embereket. De ostobaság egy 60-70 lvl-es hajóra 20-30 lvl-es legénységet rakni. Ha alacsonyabb vagy magasabb szintû 9 lvl-el a matróz a hajónál, akkor levonást kap a kapott xp-re --> lassabban fejlõdik mint a többi, még jobban lemarad. Mint láthatod ez sokkal több matrózt jelent, mint amennyi most neked van. Úgy szokták csinállni, hogy egyszerre két amerikai ágon indulnak el. Két kapitányuk van, egyikkel a Baltimore, South Dakota vonalon, másikkal a Northampton, North Carolina vonalon fejlõdnek. Aztán majd az Iowa csatahajónál összeérnek. Nagyon fontos, hogy mind a két hajónál mindig ugyanazt a két gunnert használd, így magasabb szintûek lesznek mint bármelyik más matrózod. Ez azért jó, mert hamarabb lesznek pontosak és nem kell annyira szenvedned a nagyobb ágyúkkal.
Új ágat úgy lehet indítani, hogy veszel egy új matrózt, ami megfelel kapitánynak (bridge operator) és azzal elkezded 1 lvl-tõl és szépen fejlõdik majd.
Prémium hajókhoz az a feltétel, hogy a kapitányod legalább olyan szintû legyen mint a hajó szintje. Más nincs.
Mstummer nagyon jól írja, áldozz egy kis idõt a jó legénységre, hamar nyilvánvalóvá válik, hogy lakalmatlanok a matrózaid. Jobb most az elején rendbe rakni a matrózaidat. Különben hasonlóan bosszantó lesz mint a WoT a láthatóság miatt. Csak itt a NF-ben nem a játék hibája miatt bosszankodhatsz, hanem magad miatt, hogy nem áldoztál elég idõt, energiát a matrózaidra.
Én kb 4 hónap játék után tapasztaltam azt, hogy hiába van csatahajóm annyit se ér mint egy CL. Kértem segítséget és kiderült, hogy a német legénységembõl a kapitányon, a gunnereken, az AA gunnereken, egy engineren, egy repairen kívül minden más matrózom tökéletesen alkalmatlan. Nem tudtam megtölteni egy nehézcirkálót se a használható matrózaimmal. Ez 65-ös szint környékén nem volt valami kellemes érzés. Azóta már 3-szor kezdtem újra 1 lvl-tõl, mert soha nem csinálltam elegendõ jó minõségû matrózt.
Kb egy éve újra kezdtem az angolokkal, céltudatosan fejlesztettem a megfelelõ mennyiségû matrózaimat és nagyon jól haladnék velük, ha nem a német legénységem kéne még most is tápolnom, javítgatnom.