Hatvan napos felmondási határidõvel felbontotta elõfizetõi szerzõdését a T-Online annak az ötven ügyfelének, akik szélsõségesen sokat, havonta akár 150-250 gigabájtott töltöttek le. Annak ellenére tette ezt, hogy az ügyfelek korlátlan elõfizetéssel rendelkeztek. A cég arra hivatkozik, hogy a letöltõk havonta többmilliós veszteséget okoztak neki.
"Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatom, hogy a T-Online Magyarország Rt. az Ön xxxxxxx ügyfélszámú ADSL Otthon elõfizetõi szerzõdését az Internet Hozzáférési Szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerzõdési Feltételei 11.2.1 pontja alapján 60 napos felmondási idõvel a mai nappal gazdaságossági okokra hivatkozva felmondja" - posztolta a Tékozló Homár azt a levelet, melyet egy olvasónak küldött a T-Online.
Az elõfizetõ betelefonált az ügyfélszolgálatra, ahol közölték: a felmondás oka, hogy több mint tízszeresét töltötte le a "normális"-nak. Az ügyfél kifogásolta, hogy a korlátlan sávszélesség korlátozásának sem az Általános Szerzõdési Feltételekben, sem szerzõdésükben nincs nyoma, illetve hogy semmiféle figyelmezetést nem kapott "extrém" internethasználatára vonatkozóan, és nincs is semmiféle hivatalos információ, ami alapján tartani tudta volna magát a "normális" adatforgalomhoz.
Pluszköltséget okoznak
Lapunk megkereste az ügyben Simó Györgyöt, a T-Online vezérigazgatóját, aki elmondta: ötven embernek mondták föl a szerzõdését a csaknem kétszázezer elõfizetõjükbõl, azoknak, akik a legextrémebb forgalmat generálták, és havonta akár 150-250 gigabájtot is letöltöttek.
A szerzõdés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, nincs arról szó, hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerzõdést, a lépésre egyszerûen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak, mondta Simó György. "Minden polgárjogi szerzõdésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben ezzel a jogával élt" - közölte. Az ügyfelek még hatvan napig kapják a szolgáltatást, ahogy az a szerzõdési feltételekben szerepel, tette hozzá.
"Gazdasági társaságként abban vagyunk érdekeltek, hogy ügyfeleket szerezzünk, nem abban, hogy felmondjunk nekik, ezért nyilván csak végsõ esetben nyúlunk ilyen eszközökhöz" - mondta Simó György. A vezérigazgató magyarázata szerint azért képzõdik veszteség a nagy forgalmú ügyfelek miatt, mert a szolgáltató a nagykereskedelemben forgalomkorlátos elszámolás alapján veszi a csomagokat, melyek átlagos, havi 3 gigabájtos forgalomra vannak optimalizálva, és az áruk is eszerint van megállapítva. Azok, akik szélsõségesen sokat töltenek, ezért jelentõs pluszköltséget okoznak a vállalatnak, amit végsõ soron a többi elõfizetõvel kellene megfizettetni, mondta Simó György, ehelyett választották inkább ezt a megoldást.
index.hu
Csak az a vicces, hogy ha te akarsz felmondani, akkor ki kell fizetned a szerzõdésedbõl hátralevõ hónapjaid elõfizetési díjának valamennyi százalékát, ami mondjuk 2 éves elõfizetésnél 1 éved van hátra, akkor az elég húzós összeg...