És elvileg akármekkora távot át tud repülni, mert szinte bármekkora áram folyhat egy ilyen tekercsben, tehát bármennyi energiát lehet benne tárolni.
Ez az ötlet nem új, már régen is gondolkoztak azon hogy lehetne valami hasonlót csinálni. Arra a következtetésre jutottak, hogy egy kis hõtermelõ reaktort kell a repülõgépbe beépíteni. A termelt hõ helyettesítené az üzemanyag égéshõjét, így akár hónapokig is a levegõben tudna maradni a repülõgép.
A te ötleted nagyon hasonló, csak nem magenergián alapul.
Azzal nem vagyunk sokkal elõbbre. Ugyanúgy kell hozzá hajtóanyag, ami nehéz, és a hatásfok sem biztos, hogy a legjobb lesz egy ilyen termodinamikai/rakéta elven mûködõ szerkezetnél.
Dehogynem! Hajtóanyag nem kell hozzá, hisz ott a környezõ levegõ! A hatásfok meg ugyan annyi lenne, mint egy konvencionális gázturbinánál. Ami nem is olyan rossz!
Bár ebbõl rögtön következik, hogy nem lenne gazdaságosabb, hisz ugyan annyi energiát fogyasztana.
Amúgy kiszámoltad már, -ha már ennyire érdekel- hogy 50 tonna kerozinnak megfelelõ energiamennyiség milyen térfogatú tekercsben „férne el”?