"90-es évek elején-közepén nagyon népszerûsítették a jövõ hiperszónikus utasszállítóit. Most, csaknem 15 évvel késõbb még mindíg 2 machnál tartanak és a légkörben repülnek."
Két ok miatt volt sikertelen a Concorde:
1. Nagyon drága volt. 2 mach-nál elég durva körülményeket kell kibírnia a burkolatnak, és a hajtómûbe is kell kakaó rendesen.
2. A hangrobbanást rosszul viselik a földön levõk, ezért civil gép nem lépheti át a hangsebességet szárazföld felett.
Fõleg a 2. pont miatt bukott az összes eddigi terv. A hangrobbanás lehalkítására még nincs jó módszer.
Két módon lehet kikerülni a problémát. Az egyik, hogy nem lépik át a hangsebességet, de megközelítik. Ez persze azt jelenti, hogy "lassú" lesz a gép. A másik mód, hogy csak kis gépeket építenek, amik nem keltenek akkora lökéshullámokat. Viszont nem is tudnak 500 utast szállítani, max. 1-2 tucatot.