Ez kb a legjobb online pvp játék amit láttam. Írok róla egy kicsit mert szerintem érdemtelenül ismeretlen, hátha valaki kedvet kap hozzá.
Kb olyan amilyennek a wowban ígérték a battlegroundokat a megjelenése elõtt. Vannak benne RTS FPS MMO elemek is. Ahogy már írták is korábban, tulajdonképp egy megszemélyesített RTS ahol az egységeket playerek alakítják FPS-TPS nézetben, de minden csapatban lehet egy parancsnok is, aki hagyományos felülnézetbõl látja a pályát, utasításokat adhat, építkezhet.
A cél az ellenség bázisának lerombolása.Közben persze fejlesztgetni kell a sajátot.
Olyan csaták tudnak kialakulni amilyenekrõl a wowban, de szerintem még az eljövendõ warhammerben is csak álmodnak. Siege unitok, hellbourne unitok (kvázi bossok), mindezt gyönyörû grafikával.
A harc erõsen közelharc alapú, vannak persze távolsági sebzések, de általában kisebbet sebeznek a közelharcnál.
A melee harc viszont a legélvezetesebb amit ilyen fantasy-s játékokban láttam. Alapvetõen három fajta akciót hajthatsz végre: támadás, védekezeés, megszakítás. Ha megütsz egy védekezõ playert akkor te sebzõdsz és be is stunnolódsz. Ha sikerül megszakítani a blokkolót akkor õ sebzõdik és stunnolódik. Itt a stun kb 1.5 másodperc szóval nem az van mint néhány mmo-ban, hogy 10-15 másodpercig állsz mint egy birka és végignézed ahogy levágnak. Ez az idõ pont arra elég, hogy 1-2 tiszta ütést bevigyél az ellennek.
Az egész játék a skillre épül. Minden csatában mindenki 1-es szintrõl indul és max 15-ös szintet lehet elérni. Szintlépésenként attrib. pontokat lehet osztani különbözõ tulajdonságokra. Egy csatában összesen 2 db olyan tárgyat tarthatsz magadnál ami kis mértékben erõsít és csatáról csatára megmarad.
Szerintem még kritikus ütés sincs benne, ebben nem vagyok biztos, mert a sebzések mértékét nem írja ki, csak a vér fröccsen :). Van ugyan intervallum a fegyverek sebzésében, de ez szerintem abban nyilvánul meg inkább, hogy mennyire pontos a találat, ill. az ellenfél háta mögül nagyobb a sebzés stb. Egyébként nincs kijelölt target, szóval minden vágásnál irányban kell lenni és megfelelõ távolságra. A közelharc egy iszonyat pörgõs tánc tulajdonképpen.
Ez a skill alapúság nagyon jó dolog és az mmo-s topicokban mindig azért sírnak mert a legtöbb helyen ez nem érvényesül, de azért be kell látni, hogy vannak hátrányai is. Nevezetesen az, hogy ha valaki jobb nálad, akkor az mindig le fog gyõzni. És mindig van jobb :)
Szerintem ennek is köszönhetõ, hogy nem annyira népszerû a játék, ugyanis a kezdõkre elég sanyarú sors vár, le fogják õket vágni. Sokszor. És ez sokaknak elveszi a kedvét. Pedig egy kis türelemmel hamar el kezd fejlõdni az ember, és nagyon jó érzés, hogy nem azért javul a statisztikád mert kifarmoltál egy cuki rucit vagy fegyvert, hanem mert ügyesebb vagy.
A játék ára több mint kedvezõ 5000 Ft egyszeri díj, de ha ezt sem akarja valaki kifizetni akkor egy accountal 5 órát játszhat, és a klienssel unlimited lan játékra van lehetõség, ha megvan a megfelelõ parti. Ezt nevezem nagyvonalúságnak.