"Akkor gondolod, hogy x360-on meglesznek a sima kóddal?"
Nem azt mondtam, hogy nem kell kihasználni. Azt mondta, hogy nem létszükséglet. ÉS mivel van 3 erõs általános célú proci is, sokkal többet lehet ezekre bízni. A PS3-nál viszont mozdulni sem tudsz a vektroprocik használata nélkül.
"Na, azért itt is van AltiVec a PPE-ben is, így az egymagos, SSE1-2-3-at is használó PC-s játékmotorok portolása megoldható azzal is."
Értelmetlen NextGen-re fejleszteni, ha nem tudják kihasználni a képességeit.
"A másik, hogy ha már ott vannak azok az SPE-k, és használni is fogják õket, akkor hiába a 3 mag az x360-ban, fel kell kötnie a gatyáját, és mindent ki kell használnia, amit lehet..."
Igen, elvileg a PS3 az erõsebb. De lehet, hogy nem minden esetben. Majd meglátjuk.
"Természetesen nem a pre-renderelt demókra gondoltam. Hanem 1. a londoni utcás játékmotor-demóra (real-time volt), ami kizárólag a Cellt használta (mert amikor elkezdték fejleszteni, még úgy volt, hogy 3db Cell lesz a gépben, és külön GPU nem). 2. A 9db mpeg2 stream dekódolása és egy képernyõre rakása. 3. A "kacsás" demók... (Ezek is kizárólag Cellt használtak.)"
Ezek még mindíg csak demók, nem kész játékok.
""Valószínûleg sok PC-s fejlesztõ fog próbálkozni PS3-mal (pl. mi is), nekik a kódjuk jó részét újra kell írni."
Szerintem ilyen esetekben szokás szerint nem fogják túlzottan megerõltetni magukat..."
Alapvetõen más egy konzol, pláne, ha NextGen. Egyszerûen képtelenség a PC-s játékmotort alapos újragondolás nélkül portolni (hacsak nem készültek eleve konzolra is). Csak a legalapvetõbb dolog : Nincs 1GB memória meg sok swapfile, szóval kegyetlenül spórolni kell. Minden egyes memóriafoglalásnál meg kell gondolni, hogy feltétlen szükséges-e, nem lehet-e inkább újraszámolni az adatot, amikor kell. Meg arra leszek majd kíváncsi, hogy a HDTV-hez szükséges brutális méretû textúrákat hogy lehet fél giga RAM-be belegyömöszölni.
"Az ilyen, több eltérõ platformra kiadott játékok - a kompromisszumok miatt - általában nem nagy durranások... (Bár GPU szinten lesznek hasonlóságok.)"
Nem a játék multiplatform, csak a játékmotor egy része.