Érdekes, hogy csak a povédõ lapra reagáltál, ami szükséges volt, mert a jármûvön található berendezéseket is védte, nem csak az embereket. Amire példát kértél, az ott volt a hozzászólásomban. (Apollo 12 mélyfúró berendezés)
Vagy az ûrállomásokon végzett munka, aminek jó részét szondákkal nem lehet megoldani.
Említetted a csodálatos Cassini szondát (tényleg az). Én említem a Galileot, ami bár rengeteg adatot gyûjtött, de roppant nyögvenyelõs volt az egész a beszorult fõantenna miatt. Hasonló problémák bármikor felléphetnek, ûrsétával javíthatók (lennének).
Vagy nézzük a Mars szondákat. 26 havonta küldünk egy, jó esetben kettõ szondát. A két MER másfél év alatt összesen ha ment 6-7 kilométert és bár nem elhanyagolható eredményeket értek el, nagyon is megvannak a korlátjaik. Azután 2007-ben majd indul a vegyész autó, 2009-ben a biológus autó, elhúzódik az egész. Az emberes repülés több százsor annyiba kerülne, mint a két MER, de a kutatható terület is több százszor, vagy több ezerszer akkora lenne, olyan programmal, amit szondák tucatjaival, évtizedek alatt végeznének el.
Persze elõtte szükség lenne ûrszondás felderítésre, vitathatatlan. Ha a dolog gazdasági oldalát nézzük, akkor fejezzük be az egész ûrkutatást, mert a megtérülés évtizedekben mérhetõ, még ha a kifejlesztett technológiák civil hasznosítását is nézzük. Akkor maradjunk a busásan jövedelmezõ kereskedelmi célú ûreszközöknél és gubózzunk be bolygónkra.