"De, hogy a siker biztos legyen, figyeli konkurenseit és ezek termékeinek értékét csökkentõ stratégiákat dolgoz ki (pl. ilyen volt az IE vs. Netscape). Éppen ezért soha nem fogadom el, hogy ez monopól helyzet kihasználás volt, mert ez igazábból egy olyan lépés volt, ami a Netscape értékét átöntötte a Windows-ba (nem az IE-be mint ahogy sokan gondolják, az IE itt csak arra szolgált, hogy a Windows értékét növelje, a Windows meg már annyira értékes volt, hogy ezt a lépést lehetõvé tette - a Microsoft hülye lett volna ezt nem kihasználni), az Office (eleinte a Word) is csake erre szolgált, de idõvel kinõtte magát olyan terméknek ami önmagában is érték és ezért most termékek és szolgáltatások ezreivel növelik az Office értékét és ezáltal a Windows értékét is."
Amiket itt leirsz az nagyjából kimeriti a monopol helyzettel való visszaélés fogalmát-amire a M$ kifejezetten torekszik is!
Azon kivül a profitmaximalizálás egyik eszközeként termékeit és szolgáltatásait részekre bontja ugyan azt a terméket többször is eladja a vevõnek. (Pl "Új" vindóz verziók. Gyakorlatilag ua os új szkinel néhány nagyobb ráncfelvarrással!!!!) Ezt a módszert elõször vagy 20 éve olvastam és egy sarlatán használta ahogy az agykontrol szerû tanfolyamaiból gazdagodott meg.(kezdõ, haladó, középhaladó, intermédiátápperlevöl, proffessional, beginer júzer hómedisön meg amit csak akartok, természetesen a felhasználó minnél nagyobb elégedettségére;))))
Ha te most azért vagy behalva mert egy monopol pozicioba igyekvö cég marhára jól ki tudja más monopol cég (IBM, intel) plusz az állam támogatását használni, akkor valszeg könnyes szemekkel emlékezel a Videotonra meg más nagy állami cégekre az elõzõ rendszerbõl, mert kb annyira nagy mûvészet ezek után üzleti sikert csinálni, mint azoknak, az akkori "versenyhelyzetben" fennmaradni (BRG MK27 rulezzz;))))))
Szerintem egy olyan ember aki hajlandó elfogadni a piac által meghatározott "értéket" (nem az áru valódi értéke, hanem amiért el lehet adni, ez lehet több is kevesebb is az áruban megtestesülö értéknél) és feladja a MINÕSÉGET az soha nem is volt igazán teknikaimegszállott. (Mint ahogy itt egyesek céloznak rá csak a menedzserek, akiknek ez üzleti érdeke, csak azok fogják agybafõbe dicsérni valamelyik autógyártó cég nevesincs kisautójának ezévi kitudja hányadik inkarnációját, de olyan hülyeséget õk sem mondanak, hogy ez csak azért mert ebbõl adnak el a legtöbbet emiatt sokkal jobb mint egy Bentley, vagy egy Maserati).
Szal én nem téveszteném össze az üzleti értéket, a használatival, meg a minõséggel.
Az M$ termékei használati érték és minõség szempontjából kb megegyeznek a 20 évvel ezelõtti termékekkel (természetesen nem az M$ termékekkel mert azok szarok voltak), az árukat meg úgy választják meg hogy a legmagasabb profitot tudják kihozni belõle.
Ez engem mint minõség és technikai megszállottat jobb esetben hidegen hagy, rosszabb esetben meg utálom mert látom hogy mennyien bedõlnek neki és engem néznek hülyének mert nem hiszek a rekrám szövegben. (Pedig ugye az intelligens mosópor....;)))))