Na akkor most én is beszámolok az eddigi tapasztalataimról.
GRAFIKA, GÉPIGÉNY (...és egyéb érdekességek...)
Azt kell mondjam, hogy egyrészrõl az eddigiek alapján végülis azt kaptuk, amit vártunk, és a dolog csak annyival lett gépigényesebb a CT-hez képest, amennyivel többet nyújt a grafika. Nálam 1440x900-on MINDEN MAXON tökéletesen fut egy 7800GS AGP-n 2600+AMD-vel régi KD7-es alaplappal, 1GB 333 rammal és jópár éve nem újrarakott XP-vel!!!
Másrészrõl viszont igen nagy hiányosságnak tartom az ÉLSIMÍTÁS hiányát, pontosabban a program inkompatibilitását az ÉLSIMÍTÁSSal... Ha már egyszer ki-be kapcsolható a HDR, akkor ugyan milyen csuda effekt akadályozza, hogy kikapcsolt HDR mellett az ÉLSIMÍTÁS megfelelõen mûködjön?! A CT-ben mintaszerû volt a grafika skálázhatósága, és mûködött az élsimítás is! Erre most visszaléptünk a korábbi Splinter Cellek szintjére, melyekben szintén nem volt támogatott az élsimítás...
A másik számomra érthetetlen dolog az SM 3.0-ás kritérium. A menüben ugyanis állítható a SHADERek minõsége. Na most ezt az opciót kikapcsolva bizony semmivel sem kapunk többet az 1.1-es SM nyújtotta látványnál!!! Akkor viszont miért kritérium az SM 3.0?
Még egy "apróság": ezek nagyvonalúan csupán három felbontás állítási lehetõséget engedélyeznek a menübõl: 800x600, 1024x768 és egy 16:9-es beállítás kakukktojásnak...ugyanis nem tudom milyen monitornak lehet ez a natív felbontása (szerintem semelyiknek)...
Na most az emberek egyre több hányadának LCD monitora van, és általában 17" vagy 19"-ak, esetleg mint nekem "szélesvásznúak", ez elõbbiek natív felbontása ugye 1280x1024 (5:4) AMI NEM BEÁLLÍTHATÓ MENÜBÕL!!! Az általuk kínált 16:9-es felbontással meg elmehetnek a sóhivatalba, mert a "szélesvásznú" LCD monitorok aránya 16:10, így például a nekem szükséges 1440x900-as 19"-os LCD monitorhoz tartozó felbontást csak trükközéssel tudtam belõni! (C:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System útvonalon található SplinterCell4.ini fájban manuálisan kellett átírnom a felbontási adatokat 1440x900-ra...)
HUD
Az új megjelenõ "képes" lehetõségek kissé konzolos hatást keltenek, de viszont alapállapotban, amikor nem vagyunk semmilyen lehetõség közelében , legalább az alap HUD nem takarja ki a fél képernyõt, mint korábban - ami viszont még konzolosabb hatást keltett...
Kilátások kisebb méretû WAREZ cuccokra, SM 2.0, 1.1 peccsre
Nos aki arra vár, hogy esetleg majd kisebb méretû (sima egyrétegû DVD-re is ráférõ) release-ek érkeznek, lehet, hogy jól teszi...
A teljes ISO méret kb. 7.87GB, és a teljes install pedig 10.6GB...
A lehetõségek:
-Angolon kívüli nyelvi fájlok kb: 1.24GB
-Online játékhoz szükséges összes file kb: 2.67GB
-Offline játékhoz szükséges összes file kb: 7.81GB
-Installáláskor választható bónusz videók a multiplayerhez: 977MB
-Nagyfelbontású textúrák: kb. 1.57GB - Kisfelbontásúak: 494MB
Az egyjátékos mód videói 773MB-ot tesznek ki, szerintem azok méretcsökkentésével nem érdemes vacakolni, illetve elhagyni sem érdemes, hiszen ezek fontos elemei az egyjátékos mód történetének!
A lényeg, hogy össze lehet barkácsolni házilag kisebb méretû release-eket. Talán a legértelmesebb megoldás az lenne, ha különválasztanák az egyjáétékos módot a többjátékostól. Így két sima DVD-re kényelmesen ráférne az egyjátékos és a többjátékos mód (csak a nem angol nyelvi fájlokat és a kisfelbontású textúrákat kéne elhagyni), de lehetséges, hogy össze lehetne egy sima DVD-re nyomorítani a teljes anyagot is (bónusz multi videók, nem angol nyelvi fájlok és kis vagy nagy textúrák elhagyása), attól függ, mi mennyire tömörödik...
Peccs ügyben elképzelhetõnek tartom, hogy kiadnak majd valamit, amivel már játszható lesz SM 2.0-ás kártyákon is (neadj'isten 1.1-eseken), mert ez egyrészt elég nagy kibaszás annak fényében, hogy nem kell nagy programozási allûr a SHADERek skálázhatóságához.
A látvány önmagáért beszél, nézzétek meg a képeket: (katt a képekre az eredeti mérethez)