Az R&D fontos, mert általában ez az ami a Marketingnek adja az alapanyagot, de egyídõben a Marketingtõl kell, hogy vegye a visszaérkezõ információkat. Egy cég nem lehet sikeres gyenge R&D-vel, de ennek erõssége nem a bele nyomott pénzben van, ugyanis rég ismert dolog, hogy valaki sokkal kevesebb pénzel többet tud elérni mint valaki más nagy összeggel. Tehát ha az R&D-t vizsgáljuk akkor ezt nem csak pénzben kell mérni hanem teljesítményben, de mindez még nem végleges a siker szempontjából. Pl. a XEROX annak idején jó R&D munkát végzett de a felsõvezetés és a marketing nem tudta ezt használni. A jó és sikeres mûködésre szerintem két alapvetõ dolog szükséges (ha feltételezzük, hogy pénzügyi valamint piaci gondok nincsennek) ez pedig a tudás és tapasztalat mint az elsõ és a kommunikáció mint a második, ugyanis ha a cég jól megvan szervezve és ezek a "sejtek" jól fel tudják dolgozni az adatokat amit a másik "sejtektõl" kapnak és ezeket az adatokat jól tudják továbbitani a megfelelõ "sejtekhez" akkor az egéssz dolog jól fog mûködni, ha nem akkor meg semmi pénz és semmi R&D a világon nem fog segíteni. Tehát optimális kommunikáció, optimális folyamatok és proaktív hozzáállás (fontos elõrelátni, mi fog lenni a vevõ szükséglete a közeljövõben, nem pedig reagálni amikor a vevõ mondja, hogy mi kell neki), meg persze megfelelõ munkaerõ amit a tudás és tapasztalat kombinációja tesz ki.
Különben azt hiszem az 50 év nagyon hosszú idõszak, 50 év allatt a gazdasági környezet annyira meg fog változni, hogy az elsõ 25 év eredményeit biztosra veszem nyugodtan el lehet majd dobni. Sõt az elmult idõszak a gazdasági ciklusokat kevesebb mint 10 évre teszi, ezért szerintem 5 éves, és 10 éves megfigyeléseket kellene végezni, de az igazság ott van, hogy a mai gazdaságban olyan dolgok történnek, amelyre nincs rendes magyarázat, pl. hogyan magyarázza meg valaki, hogy pl. Bill Gates a Microsoft 20 évében a világ legazdagabb embere lett, de az meg, hogy mindez a hatalmas munka és még hatalmasabb felhasználó mellett a Google alapítóji alig néhány év alatt beérték Bill gazdaságának felét pedig csak reklámokból élnek, és mindez még nevetségesebb, ha tudjuk, hogy a Google jelenleg többet ér mint a Boeing amely 15.000 nagy utasszálítót gyártott le és a világ leghatalmasabb hadseregét látja el repûlõgépekkel, vagy többet ér mint a Ford vagy a General Motors amelyek közel 100 éve látják el a fél világot autóval... és mekkora az R&D ezeknél a cégeknél vagy mekkora a Google-nál? Vagy mit szól az ember, hogy egy légi utasszálító cég amely óriási befektetések mellett 100 millió utast szálít évente és agyon van adósodva, sõt csõd elõtt áll, a Google meg milliárdokat emel a saját apró munkaerejével, majdnem semilyen szintû költségeivel, és összehasonlíthatatlanul gyengébb fogalmával. Tehát ilyen környezetben nem hiszem, hogy akármilyen megfigyelés tudományos eredményeket tudna produkálni. Jelenleg olyan gazdasági idõkben élünk amely egyik fajta üzletnek kedvezõ (pl. Google) a másik fajtának meg nem (pl. American Airlines), de volt amikor nekik virágzott, és lesz amikor a most sikeresekk lesznek csõdközelben. Az R&D itt sokat jelenthet, de sokszor semmit sem segít. Vagyis ahogy mondani szoktam ATTÓL FÜGG, HOGY...