A marketinget úgy értelmeztem, mint az õsszekötõt a felhasználók és a mérnökök között, ugyanis errefelé a marketing szó tévessen van használva, az angolban azt mondják, hogy Sales and Marketing, tehát az értékesítést inkább a marketing mellé sorolják, nem pedig bele, emelett van a marketingnek egy része amit advertising-nak neveznek, sajnos errefelé a marketing-et teljessen kiegyenlítik az advertisingal, vagyis a marketing = reklám, pedig igazábból (és ez így van ha jól csinálják), akkor a marketing az a hely ahol a piackutatás folyik, az a hely ahol meghatározzák a cég lépéseit, a marketing az amely kitalál új termékeket, szolgáltatásokat (szorossan együttmûködve fejlesztéssel, a mérnökökkel, akik ezeket a termékeket vagy szolgáltatásokat megvalósítják és persze a felhasználókkal is), de a marketing az ami választ ad a technikának, hogy mit csináljon, hogy mit fejlesszen és, hogy mit kutasson. Ott ahol a marketing erõss és jól csinálja a dolgát ott a fejlesztõknek és a kutatóknak jól megvan határozva a munkájuk. Különben érdekes, hogy a tanulmány szerint a világ 1000 elsõ cége összegezve (a kutatást és fejlesztést nézve) 384 milliárd dollárt költ évente, a következõ 1000 már csak 26 milliárdot feltételezem, hogy ha ez így folytatódik lefelé akkor a következõ 1000 már a százmillióknál tart... vagyis gorombán szólva mindössze néhányezer cég költ kutatásra és fejlesztésre az egész világon, a többiek még ha költenek is az elenyészõ. Vagyis a sokmillió cégbõl a világon mindössze néhányezer rendelkezik kutatással és fejlesztéssel valamilyen szinten, a többiek csak ezeket a fejlesztéseket használják. Szerintem az a sok kutatás és fejlesztés nélküli cég közül is elég sokan sikeressek... tehát ez felmerít egy kérdést, hogy kutatás és fejlesztés nélkül is lehet sikeres lenni? Na a válasz már ott van, hogy ATTÓL FÜGG, HOGY...