"a MACOSX inteles gépen gyorsabban futtatja az eredetileg PowerPC-re írt dolgokat." - Gyaníthatólag azokat is megírták már a kezdettõl fogva x86-ra is, ahogy az osx-et is, vagy ha nem, akkor úgy tervezték hogy könnyen átírható legyen. Különben minek csinálták volna meg az osx-et alapból x86-ra is?
"Wine = Wine Is Not an Emulator" - A GNU meg GNU is Not Unix. De mire jó a szójáték? :)
"Számtalan jaték, még pár százalékkal gyorsabban is fut (pl. gyorsabb adattöltés, nagyobb fps) winex/cedega használatával linuxon mint windowson. Köszönhet?en a linux hatékonyabb filekezelésének, jobb ütemez?jének cache algoritmusának stb stb."
Ezek nem a directx-es játékok. :) Sok játékot - nagyon helyesen - kezdettõl fogva úgy írtak hogy win mellett linuxra is. Ilyeneke tipikusan az idsoft játékok (doom, quake), meg sok más, pl. a neverwinter nights, diablo2 (linuxra nemtom van-e, de mac-re igen). De ami directx-es, meg egyáltalán fejlesztésnél se gondoltak linux (vagy mac) portra, azok általában win only játékok. És ebbõl sajnos elég sok van.
"Emellett rengeteg opensource jeték is van" - Ezek többnyire free/shareware kategória, nem AOE3. :)
A játékfejlesztéssel az a gáz, hogy ma már nem elég hogy leülsz a gép elé és 2 hét múlva kész a cucc. Kell külön grafikus, zenekészítõ, animátor, programozó, stb, és fõleg nagyon sok idõ, akár több év fõállásban. Ezt ingyen nem sokan vállalják be. Bár vannak kivételek, pl. az igértesen indult ultima feldolgozások (ha jól tudom jogi úton letiltotta az origin), de ezek is legtöbbször elhalnak fejlesztés közben. Nekik is élni kell valamibõl, a hobbira nem jut elég idõ. A sok félkészbõl vagy tervbõl mit tud használni egy júzer?