Ha egy komolyabb SWOT analízist csinálunk, akkor a játékok is meg minden más is valami miatt léteznek, terjednek. Na ha itt az S (Strenghts) oldalt vizsgáljuk akkor a Windows játékok elterjedése a WIndows platform elterjedésével és a képessé tevõ technológia (enabling technology) a DirectX-el magyarázható. Rehát részben igazad van, de a Windows már nagyban terjeszkedett amikor a DirectX még nem is létezett, és csak amikor a Windows már elterjedt volt, akkor kellett kitalálni a DirectX-et, mert picit goromba volt a tény, hogy élõ Windows mellett minden játék DOS-ban futott. Tehát a platform elterjedése volt az elsõ számú tényezõ, ennek eredménye lett a DirectX ami a játékok terjedésének alapjául szolgált. Lejebb éppen errõl beszéltem, hogy a szoftveripar/játékipar várja a Vista ujjításait, hogy építsen rá, de erõvel megakart valaki cáfolni, hogy nem, nem így van. Minden ilyen alaptechnológia egy egéssz sorozat terméket és szolgáltatást eredményez a Microsoft-tól is de az egéssz ipartól egyaránt. De minden ilyen dolognak az alapja elõször a platform népszerûsége, másodszor meg a képesé tevõ technológia. A platform elterjesztése a nehéz dolog. Ha most megjelenne Linuxra egy SuperGL-t amely jobb lenne a DirectX-tõl is meg az OpenGL-tõl is, nem változtatna semmit, nem jellene meg több játék, mert a platforma nincs elterjedve a fogyasztók között, és, hogy a fogyasztók között elterjedjen, elõször a munkahelyen kell elterjednie. A Windows azért terjedt el, mert (1) kompatibilis maradt a DOS-al, (2) hálózati funkciókat kapott, ezzel out-of-the-box networking-ot eredményezett, amihez azelõtt külön szoftver kellett, tehát pénzt takarított meg, (3) Word és Excel... (4) relatív kezdetleges stádiumban csípte el a gazdaságot, ugyanis még nem volt nagy pénz és munka befektetve az informatikába ezért sokkal könnyebb volt váltani... na ez persze gorombán, de ezek voltak a fõ tényezõk. Különben a kompatibilitás ma is a legfontosabb, éppen ezért most amikor nagy változásokba ment a Windows (a Vistával) akkor már nem lehet felülrõl kompatibilis maradni, ezért fordítottak és most mondhatjuk alulról lesznek kompatibilisek, vagyis az XP-re leviszik a legnagyobb változásokat (Avalon, Indigo stb.), mert a piac egyszerûen méllõzné ezeket a technológiákat ha csak a Vistán mûködnének az alkalmazások amelyek rájuk lennének alapozva, tehát itt is a Microsoft egy úgy is mondhatjuk új OS-t amely teljessen inkompatibilis lenne az XP-vel, hoz ki, de ezt az kompatibilitás problémát úgy oldja meg, hogy az XP-t teszi Vista kompatibilisé. Ugye az üzleti model borzasztó hülyéül hangzik, de így van. A Microsoft megteheti, mert mind kettõ az övé, de nagyon oda kell, figyeljen, hogy egyidõben a Vista elegendõ elõnnyel rendelkezzen, hogy a felhasználók ne ragadjanak bent az XP on steroids verzión, szerintem a Vista gyorsabb lesz, könyebb és ezáltal olcsobb lesz a karbantartása stb. Tehát elméletileg maradhatnak a userek az XP-n de ezért valami plusz vámot kell majd fizetni (nem direkt pénzben és nem a Microsoftnak, hanem a kényelemnek stb.)
És egy érdekes dolog amit sokan nem vesznek észre, de az emberek mindég fizetnek azért amire szükségük van, és ezt a Microsoft nagyon is tudja. 50% Windows piac a cél nálluk, vagyis ha a Windows userek 50% vált az új Windows-ra akkor már garantálva van a platform további sikere, a maradék 50%-ból már minden egyes eset plusz, de nem gond ha mind marad az XP-n, 2000-en meg stb.
És hogy még egy pillanatra visszatérjek az elméleti SuperGL-hez ugyanis ha a SuperGL megjelenne Windowsra is akkor a Microsoftnak sok munkája lenne a DirectX versenybenmaradásának fenntartásával az biztos.