"Lakott területen kívül közlekedõ autóbusznak a vezetõjének még indulás elõtt meg kell gyõzõdni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülõhely van és mindegyik utas rögzítve van."
Ez aranyos. És nagyon értelmes dolog az is, hogy annyit engednek fel, amennyi ülõhely van. Sõt, abban is igazat adnék, hogy örüljünk, hogy felengednek. Csak van egy kis gond. Ha mindig csak negyvenX embert engednének fel, akkor még a harmadik buszra sem férne fel a várakozók kétharmada, még órák múlva sem. Ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, márpedig a Volánnak az pénzkérdés, hogy utast szállítson, és mennyiségre megy az "üzlet", nem minõségre. :-) Úgyhogy ez bõven nem a vezetõk kedvességén múlik, hanem a kényszerûségen. Nem TEHETNEK mást, lévén ehhez egy jó háromszor ennyi buszra lenne szükség, ahhoz jobb logiszikára, nagyobb pályaudvarra, és - több pénzre.
Hová akarok kilyukadni? Messze nem a buszvezetõket "hibáztatom" azért, amiért fürtökben lógunk a buszokon, félre ne érts. Õ is végzi az - olykor tényleg hálátlan - munkáját, és én is - utaznék. De fizetek érte! Szerzõdöm, hogy elszállítson. Elvileg. Csakhogy nekem a következõ buszom egy óra múlva indul, és ha arra sem férek fel, még egy óra...
Gondolom, tisztában vagy a vidéki viszonyokkal is. Itt is teljesen általános, hogy nem akkor nem engednek fel embereket, mikor az ülõhelyek megteltek - hanem amikor már az állóhelyek is. Sõt. Sokszot addig várnak a megállókban, amíg föl nem tud nyomakodni annyi ember, amennyi felfér anélkül, hogy az ajtó nem konzerválja õket. Gyakorlatilag képtelenség "csak ülésekkel" lenyomni ezt a szállítósdit, ha le lehetne, akkor lenne "erkölcsi" alapja a vezetõnek, hogy engem a következõ busz megvárására kötelezzen - így azt kell, hogy mondjam, nem.
Elnézést, ha kicsit szétesett a gondolat, este van már. :D