Amúgy meg azért van érdektelenség a Prius iránt, mert iszonyat drága. 7 MFt, és kapsz érte egy ortopéd, csak elvileg középkategóriás autót. Fogyasztása városban nagyon jó, autópályán viszont már egyátalán nem kiemelkedõ, ráadásul nem is megy (gyenge benne a benzines motor, és nagy az autó önsúlya az elektromos motor, akkuk, hibrid hajtáslánc miatt).
Ez az autó legfeljebb 3MFt-t ér, mert bár városban keveset fogyaszt (azért messze nem csak villannyal megy), viszont cserébe nagyon komoly kompromisszumokat kell kötni, és a lényeg: el se lehet adni. Ha belegondoltok, miután a garija lejár (3 vagy 5 év, nem tom), szerintem ingyen se fogják megvenni a tulajoktól, mert ha ebben elromlik valami, akkor nincs az az autószerelõ aki ne csak a fejét vakargassa a technika láttán. Nem garis autót meg márkaszervízbe vinni annyi, mint teljes accountot adni a bankszámládhoz a márkaszervíz számára. Tehát ha ez az autó 5 éves lesz, elsõ meghibásodás után mehet a bontóba, különben a gatyád is ráköltöd.
Szóval jó dolog a hibrid, de nagyon komoly állami támogatás kellene, és szerintem elsõ körben a cégek, legfõképpen állami költségvetésû cégek körében kellene elterjeszteni. Pl városi rendõrautó simán lehetne Prius, mert a városból úgyse megy ki, ott meg keveset fogyaszt, és mivel a rendõrség nagy cég, így köthetne rendes karbantartási szerzõdést a toyotával gariidõ után is. A multi is vehetnének Priust a yuppie-köcsögeinek, nem ford focust meg pug 306-ot.