Hát ha már a dumánál tartunk, legalább légy következetes. Elõször jössz a hõvédõ téglák problémájával, majd a teher + személyzetszállítás elvének hibájával. Ha már kritizálsz valamit, akkor nem árt logikusan tenni... :)
A ruszkik legalább ennyit megtanultak.
Tényleg? Mond, a Buran akkor miért rendelkezett raktérrel?
Az, hogy az oroszok a Progresz és a Szojuz megoldáshoz folyamodtak, egyszerû költséghatékonyságból és az egyszerû megoldásra való törekvésbõl fakadt. Volt egy személyszállító ûrhajójuk, a Szojuz, és csináltak az alapján egy teherszállító változatott, a Progreszt, amelynek a feladata kizárólag az ûrállomások ellátása.
Az ûrsiklók teljesen más filózófia szerint készültek. Az ûrsikló legyen képes ne csak személyzetett felvinni, de akár mûholdat vagy egy ûrállomás részegységét is. Akkoriban ez alapjában véve elõremutató gondolkodás volt, hiszen egyetlen eszközzel lehet elvégezni mindent. Lehet ûrállomást építeni, a személyzetett és az ellátmányt elvinni egy ûrállomásra, de lehet mûholdakat pályára állítani, sõt, pályán keringõ mûholdakat szervizelni, vagy adott esetben visszahozni. Ilyen fokú rugalmasságra csak az ûrsikló képes.
Az egy más tészta, hogy gazdasági és biztonsági oldalról bebukták a dolgot...