A csaló azt jelentette, hogy az ATI a Trilinear filtert egész egyszerûen oldotta meg: Bilinear filtering + 2x-es élsimítás. Ezzel megspóroltak egy csomó számítást és gyorsabb volt a játék. Csakhogy ez igen gyorsan kiderült. Nem kellett hozzá éles szem, hogy bárki azonnal észrevegye a csalást. Az ATI váltig állította, hogy ez majdnem ugyanojan mint a rendes Trilinear, de nem sikerült elhitettniük, csak pár félvak ujságíróval. És ez csak 1 dolog, volt még pár ilyen "kretén" ötletük, amit meg is valósítottak. Nem mondom, az Nvidia is ludas, mert õ is ezt csinálta, csak máshol spóroltak. Pl. a kártya helyenként egész egyszerûen 16 Bit-es színskálával dolgozot, hiába volt beállítva a színmélység 32 Bitre. De az Nvidia driverekben ma már megadják a lehetõséget arra, hogy mindenki maga döntse el, nagyobb sebességet akar-e, vagy jobb képminõséget.
Az optimalizációval meg nem lenne baj alapjában, csak ez az ATI-nál úgy néz ki, hogy kijön egy játék, megpróbálják hozzáoptimalizálni a drivert. Sikerül, örülnek, aztán kiderül, hogy egy csomó másik új és régi játék nem fut rendesen. Van egy ATI-s haverom, aki ma is azt csinálja, hogy megállás nélkül cserélgeti a drivereket ahhoz, hogy tudjon rendesen játszani.