Nem lehet véleményt mondani! Jó mindketõ. 412-esek nem lesznek hosszú életûek mert amik nálunk vannak azok már kezdik elhagyni a sapkájukat. Magyarán rohad az oszlopok sarkainál. Nem túl nyerõ a rettentõ hosszú tengelytáv sem mivel 10 cm-rel kell csak kevesebb hely, hogy megforduljon a 435-öshöz (csuklós) képest a 412. A 260 asok felújítva nagyon szivetmelengetõek de a magas padlószint már elavultnak számít. Szóval személy szerint jobb szeretek az aszfalthoz közel lenni és az utasoknak sem kell annyit lépcsõzni. A 260-asban viszont nagyobb biztonságban érzem magam. 412-eseknek rengeteg baj van az elektronikájával. Mondjuk a vezetõk negatív véleményéhez hozzájárul az is, hogy az Ikarus sos-ben hajigálta össze a 412-eseket ami ahhoz vezetett, hogy egy csomó anyag kimaradt belõle. Szigeteléstõl kezdve a korrózióvédelemik nagyon sok minden. A dolog érdekessége, hogy a 412-esek megvételekor 1.5 szörös árat fizettek a külföldi hasonszõrû buszokhoz képest. Mindezt azért, hogy megmentsék a gyárat. 43 miller volt asszem az áruk. Végül mégis tönkre tették a gyárat. Egy Irismus nevû fantomcég vette meg a gyárat aki tudatosan felszámolta. Ezt a céget a Renault/Volvo/Mercedes/Fiat/Iveco közösen dobta össze. És ma vajon miért használunk Renault szer.kocsikat és miért vett a cég Volvó buszokat? Érdekes nem? :) Mindebben nagyon sokat közremûködött drága és hõn szeretett Antal miniszterelnökünk. Isten nyugasztalja jó mélyen. Az Ikarus egykor a világ legnagyobb autóbuszgyára volt. A 260-asok sikeréhez hozzájárult az is, hogy repülõgépmérnök-szakos tervezõk tervezték. És a 260-as volt a világ legbiztonságosabb busza. Szóval ha a 412-est vesszük a mai szinthez képest semmirevalóak. De a 260-asokkal szemben már vannak dolgok amikben többet, jobbat nyújt. Én 412-eshez vagyok szokva. Ha megszoknám a 260-ast lehet jobban szeretném.