Jelen esetben mondhatjuk hogy a jármûépitések központjában a turizmus állt,mint a kiszolgálandó célcsoport.1961-tõl két pótkocsival megtoldott NYSA mikrobuszokról alakitottak ki városnézõ szerelvényeket,amelyek aztán másfél évtizeden keresztül járták a Margitszigetek és a Budapest nevezetesebb részeit.Ugyancsak ebben az évben,a Budapesti Ipari Vásáron mutatták be az elsõ Ikarus 620-alapú városnézõ panorámabuszt(forgalomba helyezve: 1962)amelybõl 1963-ban még kettõt készitettek.Az elsõ kocsi rendszáma GA 58-90 volt,majd késõbb egységesítették a flottát: a három Ikarus GA 80-33,GA 80-34 és GA 80-35 forgalmi jelzésekkel közlekedett.1975.Januárig,mikor is megtörtént a selejtezés.Archív fényképeken könnyen beazonosítható,hogy a homlokfalon csepp formájúak voltak az irányjelzõk,hátul kocka alakú lámpák találhatók,a hûtõmaszk alacsony,és apró,de igen fontos részlet hogy az ezüstszínû csíkozás ellenére a fényszórok körüli betétlemez kék.A gumik fehér szegélye a korabeli divat egyik jellemzõ kelléke - késõbb a felújitásoknál már elhagyták az ehhez hasonló finomságokat,így a polírozott aluminium dísztárcsákat is.
A meglehetõsen egyszerû,szemre kényelmetlennek tûnõ csõvázas ülésekre nem jutott kárpit,az utasok oldalanként két sorban zsúfolódtak össze,és hátul,ahol a normál buszokon tágas peron volt kialakítva,a városnézõt szintén ülésekkel szerelték.Felszállni jobb oldalt,közvetlenül a hátsó tengely mögötti ajtón lehetett,az idegenvezetõ pedig a nyitott fülkében foglalt helyet,a vezetõ mellett,amit anno "rendõrülésnek"is neveztek.A három Ikarus a fõvárosi turisztikailag legfontosabb pontjait érintve közlekedett,így a Roosevelt Térrõl,a Gresham elõl indulva megfordultak a Várban,a Mátyás templomnál,a Margitszigeten,a Halászbástyánál,a Citadellánál,a Hõsök terén,az Erzsébet hídon és a Népköztársaság úton is.A járatokat a Fõvárosi Autóbuszüzem,majd késõbb a Budapesti Közlekedési Vállalat üzemeltette.A mikrobuszokból és Ikarus 620-asokból álló flottához tartozott egy átalakított Ikarus 556 típusú különjárati kocsi(GA 82-04)amely zárt felépítményének köszönhetõen rossz idõben is szállíthatott utasokat.