Elég érdekes a mai helyzet, vajon el tud-e a magyar piac tartani 4 gyártót fõleg ha a külföldi gyártókat preferálják a közlekedési társaságok ( vagy használtam vesznek buszt ahogy az elõbb írtad)? Én a legtöbb fantáziát és kreativitást az ARC buszokban látom, a credoval és az alfával ellentétben egyedi a felépítmény (azaz nem licensz), másrészrõl, pont nekik nincs meg a vevõkörük/piacuk. Ellentétben pl a credoval, ami kis fogyasztása és olcsó ára miatt szinte bizotsan nyeri a volán tendereket, és abuszokon is ha cask külsõleg de valamennyit változtattak a licenszen, és elõrukkoltak egy új modellel (lh12 http://credobusz.extra.hu/index2.html). Az alfabusznak is úgy néz ki beindult az export biznisz. Én ebben a cégben látom a legkisebb mértékü kreativitást és egyediséget, fõ egységeket a volvo adja de a busz kinézete fõbb vonálsai (pl lámpák) is olyan mint egy vérbeli volvoé. Kár hogy a leningrádi buszokat nem innen exportálják hanem ott építenek gyárat. A nagyobb távolsági buszok és a BKV alvállalkozók révén nekik is van egy biztos alapjuk. Az MJT egy érdekes kakukktojás, az emeletes buszuk nagyon ötletes, az új honlapjuk kapcsán éeírtam véleményemet a szóló típusról. Furcsa hogy mintd a credo mind az alfabusz új gyárat épít és x%-kal növeli kapacitását, csak éppen az a bibi hogy a piac nem bõvül. 5-7 év múlva valaki tönkre fog menni szerintem.