Bocsánat, csak egy példa volt. Bár nem tudom, hogy egy ilyen színvonalas gyártótól ez hogy engedhetõ meg. A NABI Észak Amerikába tervez buszokat. 40 gyár közül pont nálunk csináltatják oda a buszokat mert az összes többi záros idõn belül széthullott. És hol van a NABI egy volvohoz vagy egy setra-hoz. Voltam a gyárban személyesen. Korábban sose láttam mûanyag buszt. :) Még a csapágyak is mûanyagból voltak. Persze a motor és az elengedhetetlenül fémek megmaradtak. De a busz úgysem onnan kezd el rohadni. Mindezt egy olyan gyártól ahol kéz kézzel tologatják a munkások a karosszériákat. Mit holmi autómatika meg miegymás. :)
A TQS amúgy a Toyota Quality System rövidítése. Nem nehéz kitalálni, hogy a Mercedes életében oly rövid kis szakasz volt az az idõszak ami alatt a Toyota luxusmárkája a lexus, hogyan is vette át a piac vezetését. Aki ismeri a japán mentalitást az tudja, hogy miért. Amúgy a merci léhasága is hozzájárult ehhez. Emlékezzünk csak a 100.000 km alatt hengerfejes dízel mercikre. Nekem is tetszenek a volvo személyautók akár csak a buszaik. De ez csak a különcségüknek szól. Össze kéne hasonlítani, hogy az öreg - még megmaradt - vasak tekintetében melyik bizonyult tartósabbnak. Persze az újautó eladások számának függvényében. Az írásodban írtakra pedig értetlenül állok a téma elõtt. Egy 3X50 db-os megrendelés esetén nem tudunk masszívabb futómûfelépítést csinálni?! "A nagy buszgyáraknak" :) Akkor hol a volvo? De szerintem ezen ne "vitázzunk" mert az embernek hamarabb eszébe jutnak személyes tapasztalatok és a dizájnnal sokmindenkit le lehet venni a lábáról. Valahogy úgy vagyok a volvokkal mint a renault-okkal. Szép, jó minõségû, de francia. És azon végképp fel vagyok háborodva, hogy drágább az alkatrésze mint egy audinak. Nevetséges. De itt van egy másik népítélet. 2x annyiba kerül egy cabrio alkatrésze holott ugyan az?! 84.000 volt az autómata tükör a 307 sw-nkre. Nem szakadtam volna meg a röhögéstõl ha benyögik, hogy 168.000 mert nincs teteje a verdának. 2.4 literes turbós 170 lóerõs? Miii?! A bömös szimpla változó szelepvezérléssel a 2 literesbõl 150-et présel ki mondanom se kell mennyivel jobb minõségben turbó nélkül. Motorcsere 100.000 alatt és a marha képes 3 csillagot adni az autóra?! És ugyan ez az ember egy gm-es opel után újra egy gm-es opelbe vágyakozik :)
"Ha nem hullik szét a motor a gar idõ után viharos gyorsasággal (a Volvo-ra nézve szégyenletes kiszámítottsággal!)" - itt
Szóval én elsüllyednék szégyenembe a volvó gyár helyében. Ilyet még egy messzirõl gyûlölt 3f-es (francia, ford, fiat) sem csinál. Biztosan nem olvastam utánna dolgoknak és bennem van a hiba. De nézzétek el nekem, hogy egyszerû karosszérialakatosként kezdtem. Ha valakinek akkor nekem biztosan tuti befutó a hûvös elegancia a saab-tól vagy a volvo-tól. De ami vicc azon csak nevetni tudok.