Repülõgépeken a pilótakabin beszélgetéseit azon egyszerû oknál fogva rögzítik, hogy a kapitány és a másodpilóta, esetleg a fedélzeti gépész(már ha van) elég sokat kommunikál verbálisan, mivel egy ember nehezen boldogulna a rengeteg fedélzeti rendszerrel, pl leszállást is ketten csinálják (bármilyen hitetetlen egyedül igencsak megszenvedne vele egy egy ember, gondolni kell csak arra hogy szinte minden gépen a másodpilóta oldalán vannak elhelyezve - persze középen - ilyen lényegtelen dolgok mint a fékszárny, vagy a futómû vezérlõkarja :D ). Repülés közben elég sokat egyeztetnek, hiszen õk is emberek valszeg nem tudnak sokkal több mindenre egyszerre figyelni mint mi, ezért a repülési adatokat, berendezések állapotát nemes egyszerûséggel elmondják egymásnak, legyen szó egy leszállásról, vagy vészhelyzetrõl (sokszor elõfordult, hogy egy baleset okát a személyzet beszélgetésébõl derítették ki).
Viszont egy autóban télleg max egy sikolyt, vagy egy elfolytott anyádat lehetne rögzíteni vész esetén. Bár ott van a lehetõsége arra nézve is hogy apuci a gyerkõcnek kölcsönzött S8-as adatait visszanézve látja hogy a gyerkõc 240-el hajtott a Kerepesin, miközben a rögzítõn "-Ez most legyorsulom vazze! -Csinád má teshó!" dialógus hallható...