Hát szerintem bárhogy is van, egy csúcs PC 3 év alatt szarrá avul és az új játékok már szinte alig futnak rajta. Én is 3 éve vettem legalább 300 ezer forintért gépet az akkor majdnem legjobb nV videokártyával, gyors processzorral, de most az új játékok (Quake4, Civ4), vagy akár az egy éves játékok (Far Cry) szánalmasan szaggatnak a alacsony felbontás és részletesség mellett is. Pedig azóta már költöttem is gépre!
Ezzel szemben elég csábítóan hangzik, hogy a konzolokon idõvel egyre szebb és jobb játékok jelennek meg, ahogy a fejlesztõk felfedezik a hardver képességeit.
Az egyik website nemrég összehasonlította az elsõ PS2-es autós játékokat a legújabb GT4-gyel. Brutális a különbség, pedig a hardver ugyanaz! A GT4 hihetetlen gyönyörû a régi meg rohadt gagyi.
Szóval nem szabad lebecsülni a 6 éves PS2-t!
Más:
Az egyszerûen nem igaz, hogy a konzolos játékok gagyibbak mint a PC-sek, vagy hogy nem költenek a fejlesztésükre annyit. Konzolos játékfejlesztésre többször annyit költenek a világon, mint a PC-sre. A fejlesztõknek mostmár fontosabb a konzol, mint a PC, hiszen sokkal több játékot adnak el konzolokra.
Csak tájékoztatásként az 2004-es USA eladási adatok:
* Console and portable software sales: $6.2 billion, up 8% from 2003
* PC game sales: $1.1 billion, down 2% from 2003
Tehát a konzolos játékpiac kb 6* akkora mint a PC-s, ráadásul míg az elõbbi dinamikusan növekszik, az utóbbi csökken.
Más:
Az is baromság, hogy PC nélkül nincs konzol. Bocs, de videojátékok sokkal korábban voltak, mint PC. És bizony így még a konzol tervezéséhez sem tudtak PC-t használni.
Lásd, épp most volt 34 éves a Pong, ami kijött otthoni, "konzol" változatban is.
Tehát mégegyszer: a konzolos játékpiac régebbi, fontosabb és sokkal nagyobb mint a PC-s. És bármilyenek is a PC-s játékok a konzol gyõzött, gyõz és gyõzni is fog.
Melleselg soha nem volt konzolom, de még a beszûkült PC-s agyammal is belátom ezt.