Tegnap nem maradt idõm írni pár sort a negyedik részrõl:
Irányítás ismét végre picit FR2 szerûbb, kellemesebb, jó árkádosan lehet keresztbe tenni a kocsit, stb ... Sajnos az ütközések, falnakcsapódások viszont még rosszabbak, mint a harmadik reinkarnációban: nemcsak nem lasssit a falnakcsapódás, te pár méter visszább is teleportálódunk az útra! Azaz esély sincs jobban menni odafigyelve, mint labda módjára végigdodgemezni a pályán ... :(
Következõ kellemetlen tapasztalat a tereptárgyak: az apróbbakat mindenféle nehézség nélkül elütjük, a kocsi nem is reagál az eseményre, de amikor fának/villanyoszlopnak megyünk, a kocsi vagy keresztülmegy rajtuk vagy oldalabbra rak a program és megyünk tovább azonos vagy NAGYOBB(!) sebességgel! Tisztára mint az LA Rush-ban :(
Így a játék élvezhetetlen, hiszen a gázról nem kell levenni a lábat, fékezni pedig egyenesen badarság: azonnal visszaelõz az erõs kecsöppel bíró "AI" - mert ez messze nem intelligencia ... dróton húzott szkriptelt objektek :( Szal' tolni neki ezerrel, kihívás semmi, ügyességi Mario :( - ami elrontotta a harmadik részt, az itt is odavág :(
A grafika rendben van, picit élettelen talán és sok a bloom... elmenne, hiszen a kocsik továbbra is szépek! És fordok :) Ez alapnak szvsz simán jólenne ... Viszont hol a depth of field, ami a másodikban még megvolt(távol homályosodása) ??? Érdekesség, hogy a korongon vannak tévedésbõl ottfelejtett konfiguráló EXE-k, melyek hatástalanok a játékra: ott megannyi effekt beállitható! Azaz az engine szvsz a második rész óta tudná, csak talán a kiadó nem hagyja bekapcsoltatni ?? (empire ... tõlük ez szokásos :) ld. még PC-s flatout/FR3)
Mivel az alap szörnyen játszhatatéan, a játékmódokig el sem jutottam: néhány gyors verseny után arra az elhatározásra jutottam, vannak jó autós játékok, inkább velük múlatom az idõm ...
A topik gondolom az 5. részig most elõdeihez hasonlóan hibernációba áll :)