mivel az E-Class most a legidõszerûbb modell a most megjelent GLK mellett, ezért a motorokról és felszereltségekrõl is ejtsünk pár szót:
Motorok:
BlueTEC és BlueEFFICIENCY
Az új direktbefecskendezõs 4 hengeres motorok átlagfogyasztása: 5,3 liter/100km, károsanyagkibocsátás: 139 gramm
Az ój E-Class-ban az ÖSSZES motor teljesíti az EURO5-ös normát!
(Az új 730D BMW "csak" EURO4!)
Ezenfelül az E350 BlueTEC motor már a 2014ben bevezetendõ EURO6-ost is!
A világ legaerodinamikusabb luxusautója címet is megkaphatná az autó a 0,25-ös CW értékért.
Az E 250 CDI, 150 kW/204 LE 500 newtonméteres nyomatékkal, 25%-kal erõsebb, mint az elõzõ V6 diesel motor, de a fogyasztása csak 5.3 liter / 100 kilométer. 139 gramm CO2 / kilométer.
Az új 4 hengeres diesel motor E 220 CDI, 125 kW/ 170 hp és az E 200 CDI, 100 kW/136 hp, 5.3 liter / 100 kilométer.
A az új csúcsmodell E-Class diesel, az új 6 hengeres E 350 CDI, 170 kW/231 hp, fél literrel kevesebbet fogyaszt, mint az elõzõ E 320 CDI. 2009 õszétõl elérhetõ a V6os diesel.
Az E 350 BlueTEC 155 kW/211 hp már teljesíti az EU6-os normákat ami 2014tõl lép életbe. Az összes többi motor EU5üs lesz természetesen.
A benzinesek, amik szerintem eddig sem voltak nagy étvágyukról híresek, még 20%-kal kevesebbet fognak fogyasztani. na ezt majd meglátjuk.
E 200 CGI (135 kW/184 hp 6,8l/100km) 6seb. kéziváltóval, és E 250 CGI (150 kW/204 hp, 7,4l/100km) 5seb. automataváltóval, az új direktbefecskendezõs 4 hengeres 1.8as turbós motorral jönnek, változó szelepvezérléssel.
Az E 350 CGI direct befecskendezõs (215 kW/292 hp) és a csúcs E 500 (285 kW/388 hp) 0,6 literrel kevesebbet fogyaztanak 100km-ként. ÉS jön a kihagyhatatlan E 63 AMG 386 kW/525 lóerõvel.
A V6 és V8 modellek 7G váltóval érkeznek, persze kormányról vezérelhetõen.
A V6 modellek E 350 CDI és E 350,plusz a V8as E 500 lehetséges lesz rendelni 4matic rendszerrel.
Lesz légrugó (jajj), energiatakarékos generátor, klímakompersszor, start/stop funkció, kisebb fogyasztás és környezetbarátabb motorok.