914É nincs. Törölték az É jelzést. A 9xx az új jelzés. A történethez pedig az is hozzátartozik, hogy BP tömegközlekedtetésének buszos részét mint említettem 5 garázsból látják el. A megújult éjszakai járatok vezetõit (érts:sofõreit) tanfolyamon képzik, hogy tisztába legyenek BP teljes éjszakai közlekedésével. Mivel itt bármikor elküldhetik bárhova ezért tapasztalt több éves buszvezetõi multtal rendelkezõ kolegákat alkalmaznak elsõsorban. Hónapokon keresztül irattárnyi papírral jártak keltek ezek a kolegák éjszaka. De épelméjû ember ha belegondol milyen összeköttetés van ma a vonalak között talán megértõbb egy olyan kolegával szemben akit egyszer csak telefonon elzavartak egészen máshova. Én egy garázs, szóló (értsd:nem csuklós), nappali vonalainak sem ismerem mindegyikét. Az 5-ös vonalon járok. Voltam már párszor a 12,15,16,26,p41,21,p21 vonalakon. 1x, 2x a vár-buszon,28,156,250,41. Viszont soha nem voltam még a 4,13,8,27,40,40E,128,p172 vonalakon. Kellemes élmény volt amikor az 5-ös vonal hétvégi számainak egyikével garázstartalékból elküldtek p139-est pótolni. Néztek is az utasok, hogy mit keres itt a szép új Volvo helyett a 412-es Ikarus-szal. Fõleg azért mert az a vonal csuklós én meg szóló busszal voltam. De akad kolega az 5-ösrõl aki 412-es Ikarus-szal 7a csuklóst pótolt. A csuklós buszokhoz 2 év tapasztalat és az utánna következõ (esetleges) csuklós tanfolyam szükségeltetik. Hát nekem az sincs. Szóval vannak szükséghelyzetek nálunk is. Ilyenkor a legegyszerûbb és leg "utasbarátabb" megoldás ha az utast kérdezem. Papíron a diszpécsernek kellene mellém adnia egy jártas kolegát. Ami persze jóval idõigényesebb és még ki is marad 1 kanyar mire megjön a segítség. Ez van váratlan eseteknél. Dehát senkit sem lehet kényszeríteni, hogy olyan vonalra menjen amit nem ismer. Ha elõre tudod, hogy ismeretlen vonalra mész, akkor elõtte van lehetõséged szabadidõbõl bejárni a vonalat amiért a cég fizet utólag.