De látni kell a másik oldalt is. Imitt-amott találtam némi érdekességet.
Pl. a 4. ponthoz...
Érdekes dolog, hogy valóban vannak agresszíven vezetõ kolegák. Mi magunk sem szeretünk olyan buszon utazni amelyen a buszvezetõ gyors "megállózással" próbálja behozni a késést. Ez azt jelenti, hogy a forgalmi helyzet csak egy ok a késésre. De a késés miatt a következõ megállóban egyre töb és több ember gyülemlik fel. Olyan emberek is akiket majd az utána haladó kolegának kellett volna elfuvaroznia. Csakhogy a több utas hosszabb megállózást jelent. És ezzel elindul a láncreakció amit vagy sikerül féken tartani vagy nem. Mivel mi emberek nem vagyunk egyformák és nem is lehet a különbözõ vérmérséklet miatt összehasonlítani a jármûvezetõket ezért elõfordul akár olyan kolega is aki magasan tesz az elõírt érkezési idõpontra és tapossa mint állat. Természetesen van aki azért mert hosszabb várakozást szeretne a végállomáson de lehet, hogy csak így szereti. Viszont a statisztikák azt mutatják, hogy a 2005-ös évben jelentõsen romlott az átlag és sokkal több személyi sérüléssel járó baleset következett be. Az okot megtalálták az új tipusú buszokban. Egyszerûen arról van szó, hogy az újabb buszok jelentõsen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell. És innentõl érdekes képet kapunk. Hiszen annak a kollegának aki tapossa ha kell ha nem, annak rendesen kapaszkodnak az utasai. Míg a szolid vezetési stilust használó kolegáknál meglepetésszerûen hat a hirtelen fékezés és mivel rögzítetlen árut szállítunk az bizony el is dõl. Ez az élet fintora. De van más oldala is a dolognak. Hiszen az a kolega aki megáll a hirtelen/szabálytalanul felbukkanó akadály elõtt az elkerüli az ütközést. Mindez a helyszinen jó érzés. De lehet, hogy a következõ megállóban már jön is elõre az utas joggal(?) felháborodva, hogy megsérült. Ekkor már ki emlékszik rendszámra még ha le is olvasta? Tehát lehet, hogy a tapasztaltabb kolegák inkább nekivezetik a szabálytalankodónak a buszt, hogy az véletlenül se szökjön el és mári van kin elporolni a balhét. Hiszen a buszvezetõ elsõsorban a saját utasaiért felel és csak azután a másik autóban ülõ utasokért. (Õértük is csak közvetve.) Így az elsõ eset egy sajáthibás baleset lesz míg az utóbbi már idegenhibás. Egészen másképp is értékelik ezt a cégnél. Ezek azok a dolgok amiket egy külsõ szemlélõ nemigen érez át ha ilyen esettel találkozik.