A brit Games magazin augusztusi számában friss és zaftos GTA IV. infók láttak napvilágot. A szerkesztõk egy kisebb bemutatót kaptak, mely a Times Square: Star Junction GTA IV-beli megfelelõjén játszódott. Viszonylag kevés gyalogos volt jelen, feltehetõleg a korai vagy még fejlesztés alatt lévõ kód miatt.
* A mobil telefonnal szerezhetünk csúzlikat. A demoban Niko felhívja egyik partnerét, Jacobot, a karib tengeri fegyverkereskedõt, megbeszélnek egy találkozót. Niko a helyszínre megy, kipengeti a manit és már készen is állnak a bevetésre a sokat zabáló és írtó sokat ürítõ "gyermekek".
* Niko hívhat taxikat, hogy a város egyik részébõl gyorsan a másikba másszon.
* A zsernyákok sokkal agresszívabbak, a nyakunkra lépnek, amint elkötünk egy járgányt, tehát az esetek többségében kevesebb felfordulással jár, ha hívunk egy taxit.
* A demoban felbukkan egy simlis, Goldberg nevû ügyvéd is a Goldberg, Ligner & Shyster (GLS) képviseletében. Bárhol használhatjuk az internetet a játékban. A "Tw@ Café" nevû helyre mászva lehuppanunk egy PC elé, elküldjük a CV-nket az ügyvédi irodának, hogy interjúra hívjanak. Rövidesen csörög a telefonunk, idõpontot egyeztetünk. Goldberg még nem sejti mi vár rá az interjút követõen. Egyébként a netet használva számos apró-cseprõ dolgot intézhetünk, illetve érhetünk el a játékban.
* A küldetések megszakíthatóak a játékban. (?)
* Goldberg kinyuvasztása után Niko meglátogat egy McReary nevû fazont a Castle Gardensnél. McRearytõl valaki elcsent egy pendriveot, s szeretné, ha mielõbb visszahoznánk neki, mivel érzékeny adatokról van szó. Taxival a helyszínre utazunk, ahol a célpont számos ember között várakozik, ám ekkor még nem tudjuk pontosan kirõl is van szó. Szerencsére a telefonszáma megvan. Megcsörgetjük az illetõt, majd hátulról háromszor fejbe lõjük (három csillagos körözött státuszt kapunk cserébe), visszavesszük a pendriveot és spurizunk a helyszínrõl, mivel a zsernyákok már a nyomunkban vannak.
* Ezúttal nehezebb dolgunk lesz, mivel bármilyen bûntettet is követünk el, azonnal ránk szállnak a zsaruk - feltéve, ha vannak szemtanúk. Miután körözött státuszt kapunk a térképen egy kör jelenik meg, melybõl ha idõben elkolbászolunk meglóghatunk a zsaruk elõl. Ha idõközben észrevesznek, a keresési kör újra ránk pozicionál, mi pedig kezdhetjük elölrõl a menekülési manõverezést.
* A játékban minden utcának lesz neve, a zsernyákok pedig elõszeretettel szajkózzák az utca neveket, így érdemes lesz bemagolnunk a térképet, illetve figyelni merrõl is közelednek a rend õrei. Nincsenek Pay N' Spray's shopok, így mindenképp el kell húznunk a belünket a keresési körbõl, különben ránk akadnak a zsernyákok és lecsuknak. A demoban Nico profi módon kocsit váltott és így kényelmesen elhagyta a körözési övezetet (persze az újabb kocsi elkötését tanuk nélkül követte el).
* Mielõtt Niko találkozna Goldberggel betér a Perseus férfi ruhaüzletbe, ahol 2000 dollárér megfelelõ öltözéket vásárol magának. Utána az ügyvédi irodához megy, a recepcióssal a kaputelefonon keresztül beszél, majd belép az épületbe. Egyenest Goldberg irodája felé veszi az utat, ahol golyót repít az ügyvéd fejébe. A titkárnõ azonnal bekapcsolja a riasztót. Ki kell fektetnünk néhány biztonsági õrt és zsernyákot, majd kiérve egy rendõrségi helikopter vár ránk... Minél jobban lesérülünk annál többet sebeznek rajtunk a további találatok és a harc is egyre kevésbe fog menni. Oh és ezúttal sérüléseinknek látható jelei lesznek.
* A mobiltelefon funkciói: naptár, SMS küldés, emlékeztetõ hangjelzés, KAMERA!