A tegnapi nap folyamán ismét egy érdekes elõzetes látott napvilágot Németországban. A GTA4.net internetes rajongói weboldalnak köszönhetõen egy teljes angol fordítás látott napvilágot, melyet mi megpróbáltunk a lehetõ legjobban Magyar nyelvre fordítani. Igazság szerint nincs sok új információ az elõzetesben, de azért van olyan, amit eddig nem nagyon tudtunk.
A játékban különbözõ animáció "csomagok" kapnak majd helyet az autók rablásához, mely azt jelenti, hogy nagyon sok különbözõ módszert kapunk, melynek segítségével eltulajdoníthatjuk más járókelõk autóit. Ebbõl már egyet ismerünk, melyszerint Niko a könyökével töri be egy esetleges autó szélvédõjét, majd a mûszerfal mögött található kábelek segítségével indítja azt el. Ez a hír azért is érdekes, mert sokkal dinamikusabb animációkra számíthatunk, az Euphoria rendszernek köszönhetõen, azaz majdnem mindig másképp fogunk egy-egy autót vagy motort eltulajdonítani.
Niko autó lopás közben sokkal realisztikusabban fog reagálni a környezetére, tehát a folyamat végrehajtásakor néha láthatjuk, amint körbe néz a környéken, hogy nincs-e esetleg egy gyanús személy arrafelé.
Egy régebbi interjúban kijelentették a készítõk, hogy a játékban sokkal kevesebb unrealisztikus elemet fogunk megtalálni. Ez azt jelenti, hogy ezúttal nem lesznek különbözõféle nyilak meg jelzések térképünkön. Mivel már tudjuk azt is, hogy a mobiltelefon nagy szerepet fog játszani ebben a részben, ezért számíthatunk akár egy rendesen kidolgozott GPS rendszerre is. De ez egyenlõre nem megerõsített információ.
Tanulva az elõzõ részek gyengeségeibõl, ezúttal a fejlesztõk minden egyes utcának egyedi nevet fognak adni. Ezek kijelzésére még mindig a HUD szolgál majd, valamint különbözõféle jelzõtáblák, melyek feltehetõleg utcasarkokon és egyéb helyeken fognak irányt indikálni a játékosnak. Azon, hogy a játék elején egész Liberty City bejárható legyen, vagy korlátozott játéktérrel kezdjünk, még mindig gondolkoznak a készítõk.
A készítõk megkérdezték Dan Houser-t, hogy lesz-e különbség a játék Xbox360-as, valamint Playstation 3-ra készülõ verziói között, majd azt válaszolta, hogy megpróbálnak minél kevesebb különbözõ dolgot implementálni a játék két verziójába, valamint hogy egyik konzolnál sem veszik figyelembe, hogy valamivel jobb-e a másiknál. Mindkét konzolon ugyanolyan bonyolult a fejlesztési folyamat.