A külsõ, a terepmunkáknál már sokkal kevésbé érezhetõ a képzettség hiánya, mint a belsõ, a bázison történõ ügyködéseknél, ha az adott karakter átlépte a 15. szintet - inkább az adott pont mihamarabbi elérése jelent "idõveszteséget", mint maga az építkezés idõtartama.
Kutatásnál módosulhatnak a kikutatandó témák nehézségei, ha néha variáljuk a kutatócsapatot - terepmunkával több XP-t lehet szerezni, azaz hamarabb lépnek szintet az emberek, mintha a laborban kutatnak ((adott témára) képzetlenül).
A Technikusoknál a bázison történõ építkezés hoz még több XP-t, mint maga a gyártás - korházi ágyból, laborból és mûhelybõl lehet több is...
Természetesen ez egy adott dolog gyártásra jól képzett és magas szintû mérnöknél már kevésbé áll fenn - sokkal gyorsabban gyártja le a terméket, így sokkal gyorsabban kap érte XP-t.
Retik ellen jó még a gránátvetõ is, pláne, ha 2-3 csõ tartja egyszerre tûz alatt a környéket - a humán ellen-PSI-kontroller (:D). A felderítésükre a saját Retijeinket, érzékelést javító eszközöket használjunk, de sokat segíthet az is, ha nappal akciózunk ellenük - de a sûrû Save/Load páros a leghatásosabb erre a célra. Az erõtérrel védett, páncélos Reti viszonylag jól bírja a robbanásokat és a környéken minden fajtársa gyógyító készülékre vált, akinél ilyen eszköz van, hogy segítsen rajta. Amíg ezzel vannak elfoglalva, addig megindulhat a halálbrigádunk is, hogy kissé megritkítsa a soraikat = Ute+Shotgun megindul/fut feléjük és gondoskodik róla, hogy mindig legyen friss gyógyítani való a környéken...