Örülök, ha hasznát tudtad venni a rögtönzött leírásomnak!
Szövetséget, a szürkéknél max. azért érheti meg váltani, mert csak a tudós/katona szürke tudja használni a agyturkáló eszközt - 1-1 szörny-befogást meg tud könnyíteni az ilyen eszköz, ha a pálya is segít benne - , és ha megtartjuk a marsiak T/K-ját, akkor küldenek mellé 1, v. 2 ilyet (összesen 3 szürkét). Amúgy nem éri meg a váltás: a marsi csoportnak van több tartománya (több harc), a ruháikon kívül, amiket az emberek/martianok nem is használhatnak, mindenben megegyezik a két frakció - az expedíció az agyturkászabb, de náluk is volt már lézerpuskatûz általi komplett csapatvesztésem (vica versa).
Ha nem használod ki a fajok elõnyeit (szürke: agyturkálás, távoli gyógyítás, martian: csapatvédõ "mágia"(blur) és láthatatlanná válás, regenerálódás és viszonylag jó ellenállás a lõfegyverekkel (pl. szörnyecskék sima és páncéltörõ lõszereivel) és lézerekkel szemben), akkor lényegtelenek azok -> mindkét faj egyedei alacsony HP-l rendelkezõk, így az adok-kapokra nem alkalmasak, csak a sunnyogóbb játékmenetet kedvelõknél - amit egy idõ után elég nehéz eljátszani a szörnyecskék tömegrohamaival szemben, ott már csak a minél jobb páncél és a lehetõ legnagyobb sebzési ráta a lényeg/nyerõ. (Van olyan mod, amiben szörnyecskéket tudunk klónozni, így õk is a csapatunk részei lehetnek, de szövetséget akkor sem lehet velük kötni.)
A martian szövetséghez tudni kell velük beszélni, így elõtte a 3 tárgyat (exkavátor állomások adják a küldetést, pár nappal a megépítésük után) és a belõlük "elõjövõ" többi kutatás sikeres befejezése után lehet - nem vok biztos benne, de lehet, hogy kell egy élõ példány befogása is hozzá. Az õ "embereiket", ha már szövetségre léptünk velük, a szörnyecskéktõl kell kiszabadítanunk - ha jól emlékszem 3-4 fõt, fele K, fele T/K (itt is a T/K az értékesebb").
Ha hadba óhajtunk lépni egy olyan frakcióval, aminek az "emberei" már nálunk vannak, akkor a T/K-ikat ültessük a tudósjármûbe és küldjük ki terepmunkálatokra õket, mert különben, a hadba lépés/szövetségbontás utáni napon, legkésõbb, lelécelnek - a sima K-kat nem tudjuk "megmenteni", õk mindenképp távoznak (ezek után az inaktív csapattagok között szerepelnek).
A játék sikeres befejezéséhez minden idegen létformát ki kell irtanunk a Marson, amit 100%-ra kell terraformálnunk közben, kb. másfél évnyi idõnk van erre, így elõbb-utóbb minden szövetségünket fel fogjuk bontani. Amint eltûnik a Marsról az utolsó szürke és martian frakció is, akkor a még meglévõ idegeneink végleg lelépnek tõlünk és onnantól csak az embereinkre hagyatkozhatunk - ezért is próbálom preferálni a humanoidokat és a robotjainkat, mert õk stabilan megmaradnak (kivéve Haraldot, de õhelyette jön a szuper jól fejlõdõ lánya).
Tehát, összefoglalva, nem sok elõnye van a szürke szövetségek váltásának, de a meglévõt sem túl jó ötlet felbontani, amíg nincs erõpáncél és gatling/antianyagpuska meg 2-4db, legalább 16. szintû robotunk, a 4 fegyverhelyes tornyokkal - addig is lekötik a szörnyecskéket. A martian szövetséghez túl sokat kell kutatni, azután hamar vége lesz - célszerû a terraformálási szintet még a kibékülés/szövetségkötés elõtt 70% fölé tornázni, majd azt elfogadtatni velük, így nem bontják a már meglévõ szövetséget ilyen "hülyeség" miatt. Mivel nem szabad erõforrást átadni a szövijeinknek, a cseretárgyak meg csak a kezdésnél jönnek jól (Reti lézerpuska és hozzá a tárak), így legfeljebb azért éri meg jóban lenni az idegenekkel, mert lehet egy-két, kispados kisegítõnk és addig sem minket támadnak.
A legnagyobb ellenfeleink a szörnyecskék lesznek, nehéz fokozaton a martian robotok egyesített rohama sem leányálom egy szûk pályán ((lézer/)plazma/EM fegyverek talán csak itt kellenek), így ajánlatos ellenük gyúrni a legénységet és akkor nem lesz gond.