1. Eddig sem arról voltak híresek az embereink és a robotjaink, hogy kütyük nélkül felfedezték az volna egész pályát, de most már nem látnak el 10-20 méterig sem (utóbbi a 10. szint fölött értendő - tehát, itt már kikerülnek a pisztolyok hatótávjából (fekve)..., de ekkora, mire ezt a szintet elérik, már jó eséllyel puskája van az ellenfélnek... -> BÁRMELY szörnyecskét csak azután tudnak azonosítani, ha az már rájuk lőtt )
2. Amennyiben a legelején nem kemikáliát adnak a barátivá tehető reti'k, akkor már közepes nehézségi szinten (leküzdhetetlen - mivel az egyik "közeli" lelőhely mélyen az ellenséges reti'k landolási zónájában van...) nehézségek adódnak a kutatást és a terjeszkedést elmélázó játékosnál. Most komolyan, "nemesfém" több van a bázis közelében, mint ez az alap alapanyag...
(De üzemanyag, amire "semmi" szükség nem volna - legalábbis ekkora tételben - , az minden 2.-3. területen akad, gyakran "dupla erős" kivitelben...)
3. A területeket a lehető legkorábbi és folyamatos terraformálás nélkül megtartani sem lehet, mert szerintem a ruhákhoz is hozzányúltak -> ennyire nem volt nehéz régen "elrugaszkodni" a bázistól, mert most, ahogy fejlődnek, úgy esik a nehézruhák ellenállási szintje ("nevetséges", hogy az első fejlesztésű, könnyű páncélt alig akarják megugrani)
4. Továbbá, néha/gyakran olyan, az adott pillanat átlagos nehézségi szintjéhez mérten (közel) leküzdhetetlen rohamcsapatokat tesz le a pályákra, hogy csak a map-föladás és újrafoglalás az egyetlen járható út - már közepes nehézségen (régen volt 1-2 map, ami különösen kedvezőtlen volt a korai harcokhoz, így azokat a területeket helyből fel kellett adni, amíg nem lett meg az űber katona + űber felszerelés páros, de ilyen, mindent legázoló "halálkommandókra" nem emlékszem).
Ez így már a játszhatatlant súrolja és az élvezhetőtől, ami régen volt, nagyon messze került...
(Ha a "könnyebbé" tett, első fegyverfejlesztést kompenzálják ezekkel a lépésekkel, akkor nagyon mellé fogtak...)