A kiskapus megoldás, amirõl Max7 beszél, inkább nagyobb cégek esetében játszik, ahol már lehet ügyeskedni a könyveléssel.
Ha csak alkalmanként kisebb összegû bevételed van, és akarsz számlát adni, tehát legálisan akarod csinálni, akkor nincs más lehetõség, mint adózni. Ezt egyféleképpen lehet elkerülni: ha sok a költséged, és így nincs nyereséged. Ha a költségek ÁFA-ja nagyobb, mint a bevételé, akkor nem kell ÁFA-t befizetni sõt, vissza lehet igényelni.
Arra mindenképp érdemes gondolni, hogy amennyiben nem nyugdíjas vagy felsõoktatásban tanuló személy az ügyvezetõ, járulékokat kell fizetni utána, ami havi 50-60 ezer Ft minimálbér esetén is. Ezen kívül: a könyvelõ 15-20 ezer Ft (ha találsz olcsót) havonta, és egyéb költségek is vannak, cégalapítás díja ügyvéddel (100e körül), iparûzési adó, közzétételi díj és egyebek.
De mintha ezt már meséltem volna Neked. Szerintem akkoriban is arra jutottunk, hogy nincs megoldás.
Az a sztereotípia él a nem vállalkozók körében, hogy a magyar adórendszerben bármit meg lehet oldani ügyeskedéssel, mert a százmilliomosok úgy csináljak. Nos, ez nem egészen így van, mert bár valóban így csinálják, de emellett a költségeik évente milliókra rúghatnak a vállalkozás kapcsán.