Felnõttesebb lett a Polo: komolyabb, golfos formaterv, méretnövekedés, könnyebb karosszéria, jobb minõségû anyagok és számos mûszaki újdonság jellemzi a Volkswagen vadonatúj kisautóját.
A Walter de' Silva által vezetett formatervezõ csapat a Scirocco egyes részleteinek felhasználásával golfosította a Volkswagen kisautóját, amely nem csupán az új vonalaknak köszönhetõen lett felnõttesebb. A Polo új nemzedéke 36 milliméterrel hosszabb (3952 mm) és 32 milliméterrel szélesebb (1682 mm) elõdjénél, ennek ellenére karosszériája 7,5 százalékkal könnyebb. A méretnövekedés valószínûleg jótékonyan befolyásolta a váll- és a lábtér helykínálatát, de a tetõ 13 mm-rel alacsonyabban van, ami a fejtér csökkenéséhez vezethet. A csomagtér minimális ûrtartalma 280, maximális befogadó képessége pedig 952 liter, a hátsó ülések pozíciójától függõen.
Nyugat-Európában az alapfelszereltség része lett a négy légzsák, az ABS, a két elsõ aktív fejtámla, és a menetstabilizáló elektronika is, a magyarországi felszereltségek még nem ismertek. Nem csupán ezeken a részleteken, de a beltérben is tetten érhetõ a fejlõdés. A Golféra szinte megszólalásig hasonlító mûszerfal a sokat kritizált, kemény mûanyag burkolat helyett puhább, jobb minõségû anyagból készült borítást kapott, egyhangúságát pedig az alumíniumból készült betétek és peremek törik meg. Szintén új a háromküllõs kormány, az mp3-lejátszó csatlakozási lehetõség, valamint a színes navigációs rendszer, amely most elsõként elérhetõ a Polóhoz. Ugyancsak feláras extra lesz a statikus kanyarfény, a bi-xenon fényszóró, a bluetooth kihangosító, a függönylégzsák, és a panoráma üvegtetõ is.
A külsõ-belsõ megújulás új motorokat is hozott a modellnek, a teljesítményskála 60-tól 105 lóerõig terjed. A már meglévõ, 1,2-es és 1,4-es benzinmotorok mellé a vadonatúj, 105 lóerõs 1,2 literes, turbófeltöltõs TSI benzinmotor, valamint a szintén új fejlesztésû, 90 lóerõs 1,6 literes, közös nyomócsöves dízel csatlakozik. Motortól függõen öt-, illetve hatfokozatú manuális váltókat kap a Polo, és bizonyos modellváltozatokhoz - szintén most elõször - rendelhetõ lesz hétfokozatú DSG váltó is.
A tisztább autózás hívei minden bizonnyal üdvözölni fogják, hogy az új Polo-kínálat kétféle BlueMotion modellváltozattal bõvül, amelyeket fokozatosan, egymás után vezet be a Volkswagen a piacra. Az 1,6 literes, 90 lóerõs TDI BlueMotion nem sokkal a mostani bemutató után debütál és kedvezõ, 3,8 literes átlagfogyasztása mellett kilométerenként mindössze 96 gramm szén-dioxidot bocsát ki.
A második BlueMotion Polo 2010-ben érkezik, egy új fejlesztésû, 75 lóerõs, háromhengeres, 1,2 literes, közös nyomócsöves dízel erõforrással. A motor takarékos üzemelését olyan részletek segítik majd, mint az áramvonalasított padlólemez, a hosszabb váltó-áttételezés, a kisebb hasmagasság, az alacsony gördülési ellenállású gumik, és a regeneratív fékrendszerrel bõvített Stop-Start-rendszer. A BlueMotion modellek legújabb generációja csak 87 gramm szén-dioxidot termel majd kilométerenként. Lehet, hogy még idén megérkezik a GTI-verzió is, várhatóan a kettõs feltöltésû, 170 lóerõs, 1,4-es TSI-motorral.
Az új Volkswagen Polo sorozatgyártása már 2009 márciusában megkezdõdhet, az elsõ példányok pedig júliusban érkeznek a szalonokba.