Öt takarékos világpremiert hozott Genfbe a Volkswagen. A közeljövõt nem a villamos energia írja, sokkal inkább a takarékos dízelek terjednek majd.
Akiket a szuper teljesítmény tesz boldoggá, azoknak nem a Volkswagen standja volt a legjobb hely a Genfi Autószalonon, itt ugyanis rengeteg kék autó volt. Ha pedig Blue (kék), akkor nem teljesítmény, hanem az alacsony fogyasztás áll a középpontban a Volkswagennél. Beszámoltunk már a VW zártkörû rendezvényén bemutatott Polo BlueMotion Conceptrõl, de a kiállítási területén már számos szériamodell kellette magát.
A legfontosabb talán a Golf BlueMotion, amely szinte teljesen megegyezik a tavaly õsszel látott koncepcióval. Vagyis az orrába egy újfejlesztésû 1,6-ös közös nyomócsöves turbódízel lapul, 150 LE-s teljesítménnyel és 250 Nm-es nyomatékkal.
Ennél itt azonban fontosabb, hogy mindössze 3,8 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként. Szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 gramm/kilométer.
Persze ez a kiemelkedõ érték nem csak a motor érdeme, hiszen a Start&Stop rendszer maga 0,2 decivel járul hozzá, de a lassításkor energiát visszatápláló rendszer, a hosszabb váltófokozatok is segítenek a sikerben, miközben a karosszéria a normál golfokéhoz képest kisebb légellenállású, ahogy a kerekek is kevesebb veszteséggel gurulnak.
Ám azért mert jól fogyaszt, még teljesen használható a Golf BlueMotion, százra 11,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 190 km/óra.
Nemcsak a Golfba, de annak egyterûs változatába, a Plusba is beültették a fenti technikát. A nagyobb tömeg és homlokfelület miatt azonban a fogyasztás is magasabb: 4,3 liter átlagosan. Persze ez is figyelemre méltó. Ha sikerül tartani az átlagot, ezzel az autóval nagy túrákat lehet tenni, hiszen egy tankkal 1100 kilométert hajthat a sofõr.
A Passat hagyományos változatai után a négyajtós kupé, a CC is megkapta a BlueTDI csomagot. A világ legtisztább dízelében ún. SCR-katalizátor mérsékli a kibocsátott nitrogén-oxidok mennyiségét 80 mg/km alá, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 137 g/km. A BlueTDI így már most megfelel a 2014-tõl életbe lépõ Euro6-os kipufogógáz-emissziós szabvány elõírásainak.
A Passat CC-ben szereplõ 2,0 literes dízelmotor 143 lóerõs, amivel a kocsi 5,2 literes átlagos fogyasztásra képes, de ha kell, 214 km/órával is haladhat. A duplakuplungos automata váltóval szerelt gép egyetlen tank üzemanyaggal 1300 kilométert tehet meg.
Ezenfelül láttuk még a szintén új, földgázüzemû Tourant, amely azonban nálunk nemigen használható még, kivéve persze, ha valaki nem benzinnel akarja használni, de akkor meg nem nyújt többet, mint a többi 1,4-es twincharger motorral szerelt testvére.