A nagyközönség elõtt a holnap kezdõdõ Lipcsei Autószalonon mutatkozik be a Volkswagen legújabb sportmodellje, a Golf GTD. Az 2.0 literes, turbódízel erõforrással hajtott GTD 170 lóerõvel és 350 Newtonméternyi nyomatékkal büszkélkedhet, miközben átlagfogyasztása mindössze 5.3 liter.
Hivatalos képek és információk láttak napvilágot a Volkswagen új üdvöskéjérõl, a Golf GTD-rõl. Jó hír lehet a Golf-rajongók számára, hogy a Volkswagennek a GTD nem az utolsó nagy dobása. Várhatóan érkezik egy Golf GTI-R változat, ami az elõzetes információk szerint 270 lóerõs lesz.
A Volkswagen GTD külseje kisebb változtatásokon esett át a GTI-hez képest. Az elsõ, és legalapvetõbb változás, hogy a GTI feliratot GTD-re cserélték, valamint az autó hûtõrácsa kapott két krómbetétet, és a 17 colos könnyûfém felnik is különböznek. Az utasteret szinte egy az egyben átmásolták a GTI-bõl, megmaradtak az alumínium pedálok, az alulról lapított kormány és a jellegzetes kockás sportülések. Egyedüli változtatásként a kormányon elhelyezkedõ, GTD-re cserélt feliratot említhetjük. A Golf GTD-t egy 2.0 literes, 170 lóerõs, 350 Nm-es turbóval lélegeztetett erõforrás hajtja, melyhez egy hatsebességes manuális váltó társul, ám az autó rendelhetõ hatfokozatú DSG váltóval is. A legsportosabb dízel Golfnak 8.1 másodpercre van szüksége a 100km/h eléréséhez, végsebessége pedig 222 km/h. Mindezen adatok ellenére az autó átlagfogyasztása mindössze 5.3 liter, szemben a GTI 7.4 literes átlagfogyasztásával, szén-dioxid kibocsátása pedig 139 g/km. A GTD üzemanyagtankja 55 liter kapacitású, ami a fogyasztással összevetve 1000 km-es hatótávolságot eredményez az autó számára.
Az autót a Lipcsei Autószalonon mutatják be hivatalosan és a német Auto Motor und Sport magazin értesülései szerint a GTD kezdõ ára 27 475 euró lesz, amely majd 1000 euróval drágább a GTI változatnál. A magyar autószalonokba várhatóan nyáron érkezik az autó.