Az új Golfot az Euro NCAP európai törésteszt-programjában már októberben is kategóriája legbiztonságosabb modelljévé választották, majd késõbb innovatív fejtámla-rendszeréért ismerték el. 2009 februárjától azonban változott az Euro NCAP értékelési rendszere, az egyes kritériumok tovább szigorodtak, illetve még szélesebb körûvé váltak. Az új Golf a lehetséges öt csillagból immár az új rendszerben is ötöt gyûjtött be, s a megújult Euro NCAP tesztek eddigi legjobb összesített minõsítésével általában véve is a jelenlegi legbiztonságosabb autónak bizonyult.
Arról, hogy az új Golf minden idõk legbiztonságosabb Golfjaként jelenhessen meg, már jó idõben gondoskodtak tervezõi. Ennek megfelelõen az újdonság már alapkivitelében is teljes körû biztonsági felszereltséget kínál, illetve aktív és passzív tekintetben egyaránt a legmagasabb fokú védelemrõl gondoskodik: elektronikus menetstabilizáló (ESP), továbbfejlesztett biztonsági karosszéria, a vezetõ térdlégzsákjával együtt összesen hét légzsák, valamint a vezetõ és az elsõ utas számára innovatív fejtámla-rendszer, amely baleset során a nyakcsigolyák sérülési veszélyét mérsékli. Mindezt az ütközésfelismerõ érzékelõk új és innovatív rendszere, illetve a hátsó ülések biztonsági öveinek becsatolását ellenõrzõ, extrafelszerelésként kapható funkció egészíti ki. Utóbbi a hátsó külsõ üléshelyekhez rendelt oldallégzsákokkal és biztonságiöv-elõfeszítõkkel együtt már automatikusan a felszereltség része.
Nem csoda hát, hogy az új Golf az Euro NCAP törésteszten már 2008 októberében is kiválóan bizonyított, s a lehetséges 37-bõl 36 pontot gyûjtve, utasvédelem tekintetében ötcsillagos minõsítést szerzett. A gyermekutasok biztonsága terén – a biomechanikai értékekre kapott maximális pontszám mellett – négy, míg a gyalogosvédelem vonatkozásában három csillaggal ismerték el, s a Német Autóklub (ADAC) októberi közlése szerint a piac „egyik leghatékonyabb gyalogosvédelmet nyújtó modellje”.
Az új Golf most újból a legjobb minõsítést szerezte meg az Euro NCAP értékelésében. Ezúttal már az új, jóval szigorúbb feltételek és szélesebb körû kritériumrendszer szerint vizsgálták, s ismételten a lehetõ legmagasabb, azaz ötcsillagos minõsítéssel ismerték el.
Sõt, az új Golf a szigorúbb értékelési rendszerben is mércéül szolgál, ugyanis az összesített értékelés szerint is a legjobb autóként végzett. Az ötcsillagos minõsítéshez 2009. február óta az adott jármûnek mind a négy kategóriában – Utasvédelem – Felnõttek; Utasvédelem – Gyermekek; Gyalogosvédelem; Biztonsági segédrendszerek (új) – illetve az összesített értékelésben is külön-külön teljesítenie kell egy minimális szintet. A korábbi, 1997 óta alkalmazott rendszer csak a frontális és az oldalirányú ütközést, illetve a gyalogosvédelmet értékelte. Az új eljárás azonban az olyan segéd- és biztonsági rendszereket – például az új Golf modellekben már ma is a szériafelszereltséghez tartozó elektronikus menetstabilizálót (ESP) – is eleve bevonja az értékelésbe, amelyek a balesetek megelõzésében és a súlyos sérülések kockázatának mérséklésében segédkeznek. A megújult értékelési rendszerben mindezt a nyakcsigolyákra ható terhelést vizsgáló, a hátsó ütközéseket modellezõ törésteszt egészíti.