Kihirdették az Év Motorja díj gyõzteseit. A Volkswagené a fõdíj, de a kisebb kategóriákban is a németek vitték a prímet.
Az Év Motorja választás legszorosabb befutóját produkálva a Volkswagen 1,4-es Twincharger motorja elhódította a 2009-es díjat a tavalyi elsõ BMW 3,0 literes duplaturbósától. A 65 tagú zsûritõl 354 pontot kapott a kompresszorral és turbóval szerelt wolfsburgi motor, szemben a kisebb és nagyobb turbóval felvértezett bajor gép 350 pontjával.
Azonban nemcsak a fõdíjat hódította el a VW különlegessége, az 1-1,4 literes hengerûrtartalmúak versenyében is legjobbként zárt, de az igazi fegyvertény, hogy 2009 legjobb zöld motorjának is megválasztották, megelõzve a Honda Insight hibrid erõforrását. Emellett a Volkswagen-csoport másik motorja, a 2.0 TFSI az 1,8-2,0 literesek között nyert.
Három-három kategóriában hódította el az elsõséget a BMW és a Mercedes-Benz. Elõbbinél a PSA-val közösen fejlesztett, 1,6-os turbómotort, a már említett 3,0 literes, kettõs feltöltésût, illetve az M3-as V8-asát díjazták. A csillagos márkánál az AMG 6,2-ese mellett egyetlen dízelként a 2,1 literes motor volt a nyerõ.
A német sikert a Porsche tette teljessé, a megújult 911-esbe szerelt, immár közvetlen befecskendezéses, 3,8-as boxerja a legjobb új motor 2009-ben. A legkisebbeknél 2007 és 2008 után idén is a Toyota háromhengeres, 1,0 literes motorja a legkiválóbb.