Tolóajtókkal, hétszemélyes kivitelben mutatkozik be õsszel
A Volkswagen már javában teszteli nagyméretû családi egyterûjének második generációját, amely TDI és TSI motorokkal, DSG-váltóval és oldalsó tolóajtókkal érkezik. Az új Sharanból lesz kis fogyasztású, gázüzemû, valamint négykerék-hajtású változat is.
A német gyártó hamarosan leváltja palettájának jelenlegi legöregebb modelljét, a Sharant. A nagyméretû családi egyterû immár tizennégy éve van a piacon, igaz, közben három kisebb-nagyobb frissítésen is átesett. A modellváltásnak már csak azért is igencsak itt az ideje, mivel a Sharannal korábban közös alapra épített Galaxyt a Ford már három éve lecserélte.
Az utód már javában futja tesztköreit, és bár vastag álca fedi, egyértelmûen felismerhetõek rajta az utóbbi évek Volkswagenjeinek részletei. A hûtõmaszk golfos, míg az autó oldalán ott találjuk a Passatról ismerõs határozott, emelkedõ élt. A Sharan továbbra is igen magas, hatalmasak maradnak az üvegfelületek is. Az autó méreteirõl annyit tudni, hogy a Touran és a Multivan között helyezkedik majd el. Ami a motorkínálatot illeti, a belépõ motor szerepét az 1,4 literes TSI 150 lóerõs változata kapja meg. Dízelekbõl nagyobb lesz a választék, egyelõre csupán a kétliteres TDI beépítése biztos, amely 140 és 170 lóerõvel is elérhetõ lesz. A német Auto, Motor und Sport magazin információi szerint lesz gázüzemû, és alacsony fogyasztású, BlueMotion változat is. A Sharan 2010 nyarától már DSG-váltóval is rendelhetõ lesz, késõbb pedig elõdjéhez hasonlóan kapható lesz négykerékhajtással is, igaz, még nem tudni, mely motorokkal lesz párosítható a 4Motion rendszer. A Sharan egyik legnagyobb újdonsága az oldalsó tolóajtó lesz, amelynek köszönhetõen a leghátsó sorban ülõk könnyebben szállhatnak ki-be.
Ahogy elõdjébõl, úgy az új Sharanból is lesz Seat-jelvényes modell, Alhambra néven. A németek új egyterûje valószínûleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütál, forgalmazása pedig 2010 elején kezdõdik.