A Volkswagen Golf Európa legnépszerûbb autója, derül ki a tavalyi év eladási statisztikáit elemezve. A legnagyobb növekedést a Kia érte el, de jól megy a BMW szekere is.
Minden elõzetes jajveszékelés ellenére mindössze 0,2 százalékkal csökkentek tavaly az újautó-eladások Európában. Ez számszerûleg 14.884.334 eladott autót jelent a kontinensen, jelentette a közelmúltban a JATO piackutató cég. A legnagyobb növekedést Izland produkálta, ott mindegy 41 százalékkal emelkedtek az eladások a 2004. évihez képest, de Dániában (20%) és Írországban (11%) is jelentõs volt a növekedés. A legnagyobb keresletcsökkenés Svájcban volt, ott 13 százalékkal zuhantak az eladások.
Az eladott autók 70 százaléka a kis-, vagy a kompakt kategóriába tartozott, a SUV-ok viszont felénk is egyre jobban teret hódítanak.
A márkák versenyében tavaly a Volkswagen nyert, a németek több, mint másfél millió autót értékesítettek, megelõzve ezzel a Renault-t, akik úgy százezerrel maradtak el ettõl a teljesítménytõl. A dobogó legalsó fokára az Opel állhat fel bõ 1,3 millió eladott autóval, a legnagyobb növekedést pedig a Kia tudhatja magáénak, akik nem kevesebb, mint 44 százalékkal tudták növelni az értékesített példányszámot. A prémium márkák közül figyelemre méltó a BMW teljesítménye is, õk tavaly 13 százalékkal növelték eladásaikat 2004-hez képest.
Az abszolút legjobban fogyó autó Európában a VW Golf lett, ebbõl egészen pontosan 469.248 darab kelt el. A második az Opel Astra (453.000 db), a harmadik pedig a Ford Focus (410.466 db) lett. (www.a5.hu)