Concept A-nak nevezték el a kupéforma nagykerekû jármûvet. Rég tudjuk, hogy a Volkswagennél egy kisebb szabadidõautón dolgoznak, de nem pont erre számítottunk. A menetpróbákat ugyanis egy módosított Golf Plus karosszériával végezték, és mindenki úgy vélte, a végsõ termék is egy egyszerû Golf-variáns lesz. Az persze egyáltalán nem kizárt, hogy a Concept A végül is tanulmányautó marad, és egy másik karosszériával dobják piacra a végleges VW hobbiterepjárót, de ez után a koncepció után egy magasított Golf szörnyû csalódást okozna.
A jármû ugyanis nem csak VW mércével mérve merész. A hosszú, csaknem vízszintes motorház, az alacsony ablakvonal, a kupészerûen ívelt tetõ és az egymással szemben nyíló, B-oszlop nélküli ajtók olyan autót eredményeztek, amelyhez hasonlót eddig még nemigen láttunk. Hiába került így az autó elejére a Passat hûtõmaszkjának erõsen módosított változata, ez épp csak arra elég, hogy az autót Volkswagenként azonosítsuk, a szokásos egyenautó-érzés kiváltásához azonban nem elegendõ. A Concept A színezése az egyetlen, amely valahogy ismerõs lehet. Ugyanezzel a világoskék színnel mintha a Skoda Yetin már találkoztunk volna, és a tetõ eltérõ – ez esetben fekete – festése is a csehek apró tanulmányán tûnt fel elsõként a VW-csoport autói közt.
A tereptanulmány az aktuális Golf padlólemezére épül, de annál minden irányban nagyobb. Hossza 4,348 méter (+144 mm), szélessége 1,854 méter (+95 mm), magassága 1,551 méter (+66 mm), tengelytávja pedig 2,602 méter (+24 mm). A méretnövekedés jórészt a nagy hasmagasságnak, a sárvédõ-szélesítéseknek és a megnövekedett elsõ és hátsó túlnyúlásnak köszönhetõ, így belül viszonylag kevéssé érezhetõ, annál is inkább, mivel a VW-nél négy különálló ülést építettek a Concept A-ba. Cserébe viszont elhúzható vászon tetõbetéttel lehet növelni a térélményt, a hátsó ajtó feltámasztásával pedig egész hosszú tárgyak szállítására is mód nyílik.
A lemezek alatt nemigen találkozunk egetrengetõ újdonságokkal. A motorháztetõ alatt a VW kétfeltöltõs benzinmotorja rejtõzik, amely ezúttal 150 lóerõ mozgósítására képes, és egy hatsebességes DSG váltón, valamint a jól ismert 4MOTION négykerék-hajtáson keresztül hajtja a 20 hüvelykes felnikre épülõ nagyméretû kerekeket. A tervezõk külön hangsúlyozzák, hogy a kompresszoros-turbós benzinmotor helyére gyakorlatilag bármelyik korszerû VW-motort beszerelhették volna.
A Concept A bemutatóját Berlinben tartották, de természetesen Genfben is kiállítják az autót. A hivatalos sajtóközlemény szerint a típus sorozatgyártásáról még nem született döntés. Mi azonban biztosra vesszük, hogy hamarosan bemutatnak egy hasonló felépítésû szériagyártmányt, hiszen a VW évek óta dolgozik egy kisebb terepjáró fejlesztésén, és nem valószínû, hogy mindössze egy látványos tanulmány kedvéért költöttek volna el sok millió eurót.