A GX3 tanulmány láttán mindenki reflexbõl a Super Sevent kezdte emlegetni, de nem is tudtuk, hogy mennyire igazunk lesz.
Colin Chapman szuperprimitív sportgépe a mai napig elpusztíthatatlan: hivatalosan a Caterham gyártja, de több száz helyen készül még hasonló. A lényeg egyszerûbb nem is lehetne: kell egy keskeny csõváz, egy jó futómû, fékrendszer és kormánymû, valami jelképes burkolat, két ülés, egy kormánykerék, egy váltókar és három pedál. Az így nyert néhány száz kilós szerkezetet azután bármilyen átlagos motor úgy mozgatja, hogy a legtöbb méregdrága sportkocsi állva marad mellette a lámpánál.
A Volkswagen GX3 tanulmánya is ugyanezt az iskolát követi, annyi különbséggel, hogy kereke csak három van neki, így ha lehet még egyszerûbb és olcsóbb. A tanulmányból azonban sorozatgyártmányt csinálnak, ezért olyan futómû-beállításokra van szükség, amelyekkel a villámgyors tricikli nem borul fel, vagy csúszik árokba az elsõ kanyarban egy lelkes amatõr kezei közt, ezért a VW a Lotushoz utalta be a jármûvet egy gyors tuning-kúrára. Ahogy a Lotus tesztpályáján készült fotókon látszik, a brit mérnökök a biztonság kedvéért gyorsan fel is szereltek a járgányra két, alaphelyzetben a levegõben lógó kitámasztó kereket, nehogy felboruljon, miközben gurulni tanul, és nekiálltak a próbálgatásnak.
Azt ugyan nem tudni, hogy mikor végeznek a munkával, és így a GX3-asból mikorra lehet szériagyártmány, de hogy lesz, az most már egész biztosnak látszik, ahogy az is, hogy a gyártás Észak-Amerikában folyik majd. Ettõl persze nem kizárt, hogy Európában is forgalomba kerül a könnyû motorkerékpár-pótlék, hiszen az átszámítva alig 3,6 millió forintos ár és a lélegzetelállító menetteljesítmények nyilván mifelénk is sok rajongót hozhatnának a VW háromkerekûjének.