Két 1,4 literes újdonságnak örülhetnek a kompakt modell vásárlói.
A TSI motorról az utóbbi hónapokban sokat hallani: ekkora hengerûrtartalomból 170 lóerõt elõcsalni még két feltöltõvel is igazán látványos eredmény. Egy ilyen komplikált, feltöltõs motor a gyártónak persze teljesen másért éri meg, mint a vásárlónak. Az egyik haszon, hogy igazán könnyû változtatni a teljesítményt, csupán egy átprogramozott vezérlõ elektronika kell, és máris újként köszönthetjük ugyanazt a szerkezetet. A Golf ezúttal a Touranban már bemutatott 140 lóerõs, 220 Nm csúcsnyomatékú TSI motort kapta meg. Az adatok alapján ez is bõségesen elegendõ a kompakt VW tempós mozgatására, a gyári adatok szerint 8,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. Mindeközben az átlagfogyasztás 7 liter is lehet, ami igazán ritka ekkora teljesítmény mellett.
Itthon valószínûleg sokkal többeket érint hogy a Golf turbó nélküli, 1,4 literes alapmotorja is erõsödött egy keveset. Eddig 75 lóerõ vonszolta a legolcsóbb kivitelt, de hamarosan 80 lóerõnek örülhet a kispénzû Golf-vásárló. Az a plusz öt lóerõ persze aligha jelent sokat, hiszen az autó, amit mozgatnia kell, üresen is 1190 kilogrammos. Ugyanakkor valószínûleg marketing szempontból fontos a Volkswagen számára, hogy erõsebb legyen a legolcsóbb Golf, hiszen a Ford Focus alapváltozata 80, az Opel Astráé 90 lóerõs, és elõfordulhat, hogy épp ez a kis teljesítmény-különbség dönt a vásárlásnál.