A Fox utóda már Európában készülhet, a következõ Polo pedig fiatalosabb lesz, mint a jelenlegi. Mindezt Wolfgang Bernhardtól, a Volkswagen márka ügyvezetõjétõl tudjuk, aki nemrég cége új kisautó-stratégájáról beszélt. Bernhard elmondta, hogy az A és B szegmensben szeretnék drasztikusan növelni az eladásaikat, de a jelenlegi modellek viszonylag magas ára miatt ez csak a következõ VW kisautó-generáció bemutatása után válik lehetségessé.
A Fox még a jelenlegi árszinten is veszteséget hoz a cégnek, mivel Brazíliában készül, és a reálnak az euróhoz viszonyított magas árfolyama miatt már akkor túl drága a típus, amikor megérkezik Európába. Épp ezért a VW már fejleszti újabb miniautóját, amelyet Spanyolországban vagy Szlovákiában gyártanak majd, hogy alacsonyan tarthassák a költségeket.
Az A szegmensben a VW eddig soha nem volt gazán sikeres, de úgy tûnik, egy kategóriával feljebb sem elégedettek az eredményekkel. Bernhard szerint a következõ Polo, amely 2008 elején érkezik, más karakterû lesz, mint a jelenlegi modell. A formaterve fiatalosabb, sportosabb lesz, a motorválaszték pedig kevesebb tagból áll majd, de azok erõsebbek lesznek, mint a jelenlegi három- és négyhengeresek. A számítások szerint az új típust ráadásul bõ 2000 euróval olcsóbb lesz elõállítani, és ennek az összegnek egy részét árcsökkentésre fordítja a VW, hogy javítson a versenyképességén.
Bernhard ezen kívül egy harmadik modellsorozatról is szót ejtett, amelyet kifejezetten az árérzékeny piacok számára fejlesztenének. Ez állítólag egy moduláris felépítésû autócsalád lenne, amelyet így könnyedén a piaci igényekhez lehetne igazítani. Bár az árakra vonatkozó ígéreteket Bernhard egyelõre nem tett, valószínûleg a Dacia Logan és a Fiat Palio ellenfelérõl beszélt, amellyel Kínában, Indiában, Oroszországban, illetve Kelet- és Közép-Európában próbál erõsíteni piaci pozícióin a Volkswagen.