Soha nem kerülhet gyártásba a németek ultrakönnyû háromkerekûje. A döntés hátterében elsõsorban nem mûszaki vagy anyagi természetû problémák állnak, a Volkswagen vezetése a lehetséges jogi bonyodalmaktól ijedt meg.
A GX3 ugyanis túl egyszerû és könnyû építésû ahhoz, hogy minden, autókra vonatkozó biztonsági követelménynek megfelelhessen, épp ezért úgy tervezték, hogy motorkerékpárként helyezik forgalomba. A háromkerekû azonban nem is motorkerékpár, és ez épp elég támadási felületet nyújtott volna néhány feltételezett baleset feltételezett kárvallottjának, hogy nagy összegû kártérítési pert nyerjen a VW ellen, ami sem a gyártó pénztárcájának, sem a jó hírének nem tett volna jót.
Pedig a VW szerint az észak-amerikai és az európai közönség is igazán pozitívan reagált a háromkerekû tanulmányra, amelyben a motorkerékpárok menetteljesítményei, és az autók stabil útfekvése találkozott, akárcsak a máig népszerû Lotus Super Seven változatokban, így a szériaváltozat is nagyon népszerû lehetett volna.