Kettõs kitüntetés a kettõs feltöltésû motor számára –
„2006 Legjobb Új Motorja” a Golf GT-ben
A Volkswagen új, kettõs feltöltésû motorkoncepciója, amelyben egyszerre dolgozik egy kompresszor és egy turbófeltöltõ, meggyõzte a nemzetközi szakembereket: az új 1,4 literes, 125 kW / 170 LE teljesítményû benzinmotor két elismerést is szerzett a nemzetközi „Az Év Motorja 2006” szavazáson. A TSI lett a legjobb motor az „1 és 1,4 liter közötti hengerûrtartalom” kategóriában. Ezen felül pedig a zsûri neki ítélte a „2006 Legjobb Új Motorja” díjat is.
A Volkswagen mérnökei ötvözték az innovatív méretcsökkentõ koncepciót egy alacsony fordulatszámon mûködõ kompresszorral és egy turbófeltöltõvel. Az új koncepció sikerét jól mutatja a kimagasló teljesítmény (125kW/170LE) és a fogyasztás is (7,2 liter/100km). A „maximális teljesítmény – minimális fogyasztás” mottó jól tükrözi a TSI motor elõnyeit.
A nemzetközi „Az Év Autója Díj” zsûrije 29 ország 61 autós szakújságírójából áll. A szavazást minden évben Nagy-Britannia legnagyobb autós-mûszaki kiadócsoportja rendezi.
Az alábbiakban olvasható néhány vélemény a zsûri tagjaitól:
„Az ilyen típusú ’hibrid’ motorok fogják meghatározni a következõ tíz évet. A turbó és a kompresszor még sok kutatási területet kínálnak – ez egy szenzációs kezdet, számomra pedig egyértelmûen a legjobb új motor” – Matt Davis, szabadfoglalkozású újságíró, Olaszország
„A ma elérhetõ talán legfejlettebb technológia az iparágban.” – Arturo de Andrés, Automóvil, Spanyolország
„A Volkswagen TSI motorja nem csak az egy liter lökettérfogatra esõ teljesítményével, hanem mûszaki kifinomultságával is kitûnik.” – Jim Kenzie, The Toronto Star / szabadfoglalkozású újságíró / A TSN TV-csatorna mûsorvezetõje, Kanada
„Egy 1,4 literes motor, amely egy kétliteres fejével gondolkodik.” – Gary Tsang, Automobile, Kína
„Egy figyelemreméltó motor, amely a jövõbeni erõforrások potenciálját vetíti elõre, nem csak a teljesítmény terén, hanem a részterhelésnél tapasztalható gazdaságos üzemeltetésben is.” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Hollandia
„A mûszaki megoldások rendkívül elegáns kombinációja: egy hátborzongatóan finom járású, kis lökettérfogatú soros, négyhengeres motor, egy kompresszor és egy turbó, mindez tökéletesen összehangolva.” – Jack Yamaguchi, szabadfoglalkozású újságíró, Japán
„1,4 literes hengerûrtartalom és 170 lóerõs teljesítmény? Minden mérnöknek errõl a motorról kellett álmodnia. A VW két különbözõ technológia egyszerre jelentkezõ problémáját oldotta meg.” – Halit Bolkan, Törökország
„Zseniális feltöltés egyszerre két rendszerrel, amelyek korábban a motorok feltöltésének alternatívái voltak. A Volkswagen most bebizonyította, hogy ez a két mûszaki megoldás együtt is mûködhet.” – Szécsényi Gábor, Auto2, Magyarország
Az 1,4 literes TSI motorok gyártása két teljesítményszinten zajlik. A sportos Golf GT-ben az 1,4 literes TSI 125 kW / 170 LE teljesítményt ad le és csak 7,2 liter (super plus) üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren. A városon kívüli közlekedésben a 5,9 literrel is beéri. A TSI motorral szerelt Golf GT már 6.019.400 forinttól megvásárolható.
A Touran-ban a TSI 140 lóerõs (103 kW) változata dolgozik, kombinált fogyasztása 7,5 liter, míg városon kívül 6,2 liter üzemanyaggal is megelégszik. A TSI motorral szerelt Touran ára 5.522.800 forinttól kezdõdik.
Ez nem az elsõ díj, amelyet a Volkswagen az új, kettõs feltöltésû motorért kapott: tavaly õsszel a Volkswagen kapta a világ legnagyobb tudományos magazinjának, az amerikai Popular Science folyóirat díját, míg 2006 tavaszán a Paul Pietsch Díjjal jutalmazták az új motort.